Meg med tre små prinsesser Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Dere som har flere barn. Vi har en jente på snart 7 år og en på 3,5. De har til nå lagt seg ca samtidig. Vi går på badet samen og så leser vi. Nå har storesøster gitt uttrykk for at hun gjerne vil vere oppe litt lenger enn lillesøster. Lillesøster blir veldig trist når hun må legge seg før storesøster... Hvordan gjør dere det med legging?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Her har vi 5 år mellom ungene, så litt større alders forskjell enn du. Her har alltid lillemor lagt seg tidligst, leser da for henne på senga, og hun får høre på musikk/lydbok om hun vil. Eldste legger seg ca 1 time senere, han hører på lydbok, leser selv eller hører på radio til han sovner. 9,5 år. Deler jentene dine rom? Hva om du da legger lillesøster først, hun får velge bok/historie og du leser for henne, kanskje forteller henne hvor fint det er at dere kan ha kosestund alene før hun sovner. Om de deler rom må kanskje storesøster få sin historie i stua før hun skal legge seg.
blond Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 2 1/2 år mellom mine og eldste legger seg en halv time senere enn lillebroren. Det betyr mye for eldstemann. Det skal ikke mye til før han er fornøyd med litt egentid.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Det er to år mellom mine to eldste. Og da må yngste legge seg først i ukedagene, og eldste får være litt lenger oppe. I helgene legger de seg samtidig. Har en liten lillesøster til de to store og de dagene hun er vanskelig å få til å sovne så må de andre legge seg før henne, og det er ikke alltid like populært men de skjønner det rimelig fort at slik er det når jeg har forklart hvorfor. Jeg skjønner godt at din 7 åring vil være lenger oppe enn din 3 åring. Er for meg helt naturlig. Kan bli en veldig kose tid og STOREsøster tid når minsten er i seng om kvelden. For å kompansere for lillesøster som da må legge seg først kan det finne på annen kos for henne "som bare er hennes"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå