Gå til innhold

Syden, baby, og mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt oss en tur til syden i mai, og det nærmer seg med stormskritt. Snuppa blir da 6 måneder, og det er vi tre + mine foreldre som reiser.

Det er første gang vi reiser noe sted siden snuppa ble født, og det er utrolig mange ting jeg lurer på. Mest av alt når det kommer til mating.

Jeg fullammer nå. Kan jeg forvente å kunne fortsette å gjøre det der nede? Jeg tenker både ift varmen (vil det virke inn på melka?) og alder. Snuppa fyller 6 mnd når vi er der nede. Og jeg vil helst ikke begynne å eksperimentere med fast føde i syden. Burde jeg innføre grøt før vi reiser, eller satse på at det går bra (ta med mme og grøtpulver sånn i tilfelle) og heller begynne å gi henne fast føde etter at vi kommer hjem?

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ammet ikke jeg.. men var i syden når mini var 5 mnd. Han fikk flaske til alle måltider bortsett fra kveldsgrøt. Det hadde jeg innført ved 4 mnd. Men kan du ikke like godt vente til du kommer hjem med grøt innføring.. Så slipper du mye styr der nede..

Amme kan man vel gjøre uansett ... det er vel det som er så supert og lettvint med akkurat det.. Så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for.

Skrevet

Jeg legger merke til nå at dersom jeg drikker litt lite en dag får jeg mye mindre melk. Er derfor litt spent på hva varmen gjør med kroppen og melken. Noen med erfaringer? Jeg skal selvsagt passe på å drikke godt, men vet jo at jeg ofte svetter mye når det er varmt ute. Derfor er jeg litt redd for at melka ikke skal være nok, særlig når hun er i en alder hvor de fleste begynner å trenge mer.

Jeg har mye melk nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...