Silvia Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Hvor lange rier og hvor lenge i mellom? Er 2. gangs fødende, men sist starta fødselen med at vannet gikk, så da var det liksom ikke noe tvil. Har 40 min kjøretur til sykehuset.
~sjiraff~ Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Hadde du rask fødsel sist da? Vi dro da det var 2 minutter mellom og har 25 miutters kjøretid. Litt i siste liten egentlig, men med første fødsel i minnet så jeg ingen grunn til å dra noe særlig før.
Silvia Skrevet 9. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2010 Det var tvillinger sist, så kanskje ikke sammenlignbart. Men de var begge ute 4,5 timer etter at vannet gikk (og ca. 4 timer etter at jeg kjente første rie). Usikker på om jeg har rier eller kynnere nå.
~sjiraff~ Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 fire timer etter første rie er ganske så kjøpt synes jeg. Mine var vel ute hhv 30 og 13 timer etter første tegn på at noe var igang... Derfor hade jeg jo god tid synes jeg. Men minste ble da også født halvannen time etter ankomst på sykehuset. Hvis du har rier nå så ring sykehuset og hør, og føl på det selv sett forrige fødsel i betraktning.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 9. april 2010 #5 Skrevet 9. april 2010 når det er 5 min i mellom, er min mening. Jeg hadde en ganske lang fødsel med eldste (21,5 t), og da jeg hadde 5 minutter mellom riene med andremann, begynte vi å gjøre oss klar, for jeg ville på sykehuset og ha smertestillende. Vi har også 40 min til sykehuset, og innen barnevakten kom, og vi kom oss i bilen, var det 2 min mellom... Så det gikk mye fortere enn jeg hadde trodd (fødte ca 30 min etter av vi kom på sykehuset)
brooklyn Skrevet 9. april 2010 #6 Skrevet 9. april 2010 5 minutter mellom riene, vi har også 40 minutter til sykehuset Da lillebror kom, sendte jordmor på legevakten oss innover da det var 5 min mellom riene, det ble likevel en langdryg fødsel og vi var der i 8 timer før han kom. Denne gangen blir vi også sendt innover når det er 5 min mellom riene, men vi satser på at det går noe kjappere når vi først kommer inn der.....
ApriIbaby Skrevet 9. april 2010 #7 Skrevet 9. april 2010 Vi dro da det var 5-6 minutter mellom på nr 2. Vi har 20 min å kjøre. Da vi kom frem var det 2-3 minutter og vi fikk beskjed om at vi var sent ute.... Første fødsel tok drøyt 40 timer fra start til slutt. Andre snaut 5 fra første rie til vesla var ute :-) Ikke vent for lenge,
Ranveig R Skrevet 9. april 2010 #9 Skrevet 9. april 2010 Vi reiste då det var ca 6 min mellom riene, sjølv om dei ikkje var regelmessige, og heller ikkje vonde. Var på ingen måte overbevist om at fødselen var i gang, men sidan eldste blei fødd kjapt (4 t frå første svake rie, 1 t og 20 min aktiv fødsel) hadde vi på førehand fått beskjed om ikkje å drøye så lenge. Har 40 min kjøring til sjukehuset. Var framme kl 9.30 med 3 cm opning og jenta var fødd 11.17.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå