MammantilPatrick Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Skal ha dagmamma til lillegutt i 2 mnd, men hun skal ikke passe han hver dag. 12 dager den første måneden og 14 dager siste måned. Hva skal jeg betale for dette? Noen tips??:)
aomeg Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Vi betaler 30 kr. timen.En kollega betaler 200 kr. dagen.Dette er svart.
Berta_78 Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Oj! Her har vi ulike syn! Vi betaler ca 100 kr timen. 1200 i måneden for ca tre timer i uken. Hvis dagmammaen passer flere barn, er det sikkert ok med litt mindre, men en dagmamma gjør da en ordentlig jobb og bør få en ordentlig lønn..? Jeg er egentlig skamfull for at dagmammaen får mindre betalt enn vaskehjelpen - dagmammaens arbeid er jo sånn ca 1 000 000 ganger viktigere.
74skytte Skrevet 9. april 2010 #5 Skrevet 9. april 2010 Vet noen som betalte kontantstøtta di fikk for barnet. Tror det var nesten hver dag.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 9. april 2010 #6 Skrevet 9. april 2010 Vi betalte 215 kr dagen for "hvit" dagmamma. Man kan da ikke betale "full lønn" til dagmamma!? Jo for all del, de gjør en superviktig jobb, men om man har dagmamma på fulltid er det jo ikke lønnsomt å jobbe om man betaler dagmammaen 100kr timen. Kan godt betale 100kr til barnevakta på kvelden en gang i blandt men ikke til dagmamma uansett hvor god og viktig jobb hun gjør.. Man jobber ikke som dagmamma for å bli rik, så har ikke dårlig samvittighet for den betalingen vi gav. Har forstått det er ganske normalt å betale kontantstøtta + "en egenandel" som ligger rundt det en plass i bhg koster...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå