Honningmelon Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Hver gang de har vært i bhg har de hatt helskift fra innerst til ytterst. Cherroxene er også klissvåte nedi. Har prøvd mange forskjellige merker på regntøy også, men de er våte fra langt nedi skoa til opp under armene hver dag uansett. Blir deres barn slik våte nå om dagen? Hvordan får de det til egentlig?
Monajenten Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Nei, her blir de absolutt ikke så våte nå om dagen. Kan faktisk ikke huske sist de var våte fra innerst til ytterst, selv ikke på de verste regnværsdagene. Glemmer de å ta strikken under støvlene i bhg?
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Mine også! Støvlene var klissvåte inni i dag og det har også vært våte tidligere i uka her. Men de sitter i dammene får jeg høre, spesielt jenta... Vi bruker støvler og reflex regntøy (og det skulle i følge butikken være best i test) så jeg går ut i fra at vannet siver inn mellom støvel og buksekant år de sitter i dammene..
Två små trollungar Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Det finnes et regntøy med støvler som sitter festet på beina, trur de kalles "vadere", men er ikke sikker. Har ikke prøvd selv, men det kunne kanskje fungere?
Ugl@ Skrevet 9. april 2010 #5 Skrevet 9. april 2010 Det hender av og til hvis det er skikkelig vått og store pytter ute, men da tror jeg uansett at kun en tørrdrakt kunne holdt dem helt tørre. Selv tette regnklær og støvler blir våte når de sitter, hopper, ruller og direkte bader i sølepyttene.
MintCondition Skrevet 9. april 2010 #6 Skrevet 9. april 2010 Bare om de har lagt på svøm i en diger sølepytt...om vannet kommer seg inn mellom støvel og regnbukse/dress, blir de jo klissvåte. Men sånn ellers, om de ikke er på svømmeturer, så er de tørre ja.
Honningmelon Skrevet 9. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2010 Jeg vet rett og slett ikke hvorfor de blir så våte. Men, det er litt frustrerende når to par sko og regnsett er klissvåte. Det blir ikke tørt til neste dag, i allefall ikke skoene. Har tenkt på om ikke strikken er ordentlig under skoene, men er jo rart om det skulle være tilfellet med begge barna hver gang? Men, jeg syns jo det er rart at Cherroxene er så våte at det nesten renner vann ut av dem...
Två små trollungar Skrevet 9. april 2010 #8 Skrevet 9. april 2010 Datteren min var forresten klissvåt hver dag i bhg når hun var 1-2 år. Men hun satt ofte i vanndammene og helte vann over seg, så det var nok ikke så rart...
Ugl@ Skrevet 9. april 2010 #9 Skrevet 9. april 2010 Ja,nettopp, slik driver mine små fantejenter på. De er verre en otere i vannet. Skulle tro de hadde svømmehud mellom tærne :-)
♡ A & E ♡ Skrevet 9. april 2010 #10 Skrevet 9. april 2010 Ja, kan du skjønne, det gjør eldstemann og. Skulle tro han la seg i søla og lå der til det var tid for å gå inn! Har tenkt litt på disse regnbuksene som har støvler i bunnen,husker ikke hva de heter akkurat nå! Noen som husker? Uansett, så skal de være tette ihvertfall
Honningmelon Skrevet 9. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 9. april 2010 Da må jo barna mine være på svømmetur hver eneste dag de da :-p Men, de må jo tydeligvis bruke myyye tid i vannet mine da, og at det siver igjennom fra alle kanter. For det må være det som skjer? At det siver inn mellom støvelen og buksa?
noninona Skrevet 9. april 2010 #12 Skrevet 9. april 2010 Snuppa mi elsker å sitte i vanndammene og plaske og leke. Hun er generelt glad i alt som har med vann å gjøre. Så her er vi klissvåte fra innerst til ytterst og fra topp til tå hver dag! Tror ikke det er noe regntøy som kan holde henne tørr :-)
~sjiraff~ Skrevet 9. april 2010 #13 Skrevet 9. april 2010 Det ble snuppa her også helt til jeg kjøpte nyt regntøy, da ble det bråt bedre. Men klart sitter ungene i vanndammer hele dagen så snikker vannet seg inn i sprekkene mellom bukse og sko. Men er de våte fra innerst til ytterst så kan det nok hende at regntøyet ikke helt holder mål.
Ksenia & Anjem Skrevet 9. april 2010 #14 Skrevet 9. april 2010 Barna mine har aldri blitt våte..har to aktive bhg barn
Honningmelon Skrevet 9. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 9. april 2010 Men, har jo prøve alt av regntøy. Blir vått uansett...
Ugl@ Skrevet 9. april 2010 #16 Skrevet 9. april 2010 Jeg sørger for at de har varmt ullundertøy under, så blir de ikke så kalde i hvertfall, og har selvsagt to sett støvler og regntøy.
brooklyn Skrevet 9. april 2010 #17 Skrevet 9. april 2010 Hentet en knallblid 4åring i går og han ropte "mamma, jeg har baaaaadet i dag, selv om jeg ikke fikk lov!!". Han hadde "lagt på svøm" i en kne-dyp grop i skogen der de var på tur, og hadde oppfordret de andre til å gjøre det samme. Blir sprø. Takke meg til varmeskap i barnehagen og støvelbytte hjemme!
Honningmelon Skrevet 9. april 2010 Forfatter #18 Skrevet 9. april 2010 Vet ærlig vakt ikke hvorfor de blir så våte jeg altså. Tror jeg må kjøpe inn en skotørker...
mamma`n te Kaja Skrevet 9. april 2010 #19 Skrevet 9. april 2010 Skotørker er genialt! Sko og støvler tørre i en fei
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 9. april 2010 #20 Skrevet 9. april 2010 Enkelte barn er det jeg kaller naturbarn. Det er de som blir våte uansett om alle andre er tørre (med samme regntøy). det er de som blir mest møkkete, etc. Sånn er det... hehe
Honningmelon Skrevet 9. april 2010 Forfatter #21 Skrevet 9. april 2010 Da er mine barn perfekte eksempler så naturbarn, hehe.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 9. april 2010 #22 Skrevet 9. april 2010 Mine blir også våte.. Men synes egentlig ikke det er så rart. Minsta på 16mnd har stor glede av trampe i søledammene, jo mere vann jo bedre + at hun legger seg ned på magen og stikker ansiktet ned i vannet(!). Han på 3,5 tar fart og hopper i dammene. Og da hjelper det vel ikke uansett hva man har på seg..
Kamomille Skrevet 9. april 2010 #23 Skrevet 9. april 2010 Hvorfor synes du det er rart?? tegntøyet holder vann ute når det regner ovenfra og ned, eller når barnet sitter på fuktig underlag. Regntøy hindrer derimot ikke vann å komme inn mellom knappene i regnjakka, ned via halsen eller livet når barnet ligger i vanndammen eller oppi støvlene når barnet håpper i store vanndammer:)
Gjest Skrevet 10. april 2010 #24 Skrevet 10. april 2010 Sjekk ut denne siden... Lurer på å bestille en slik en til min lille! http://www.flust.com/klaer-og-sko/barn/regntoey/barnevaderen-bukse/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå