Gå til innhold

Tohjulssykkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte unga deres med tohjulssykkel, og når tok dere av støttehjulene?

Vi var og så på ny sykkel til vesla på 3, men hun ville ikke engang prøvesitte på de med to hjul, ville bare sykle rundt i butikken på trehjulssykkel ... Det har vi jo fra før, en litt kjip, plasticvariant, men vi kjøper ikke ny trehjulssykkel nå som hun er godt over 3, tror jeg. Kanskje jeg bare skal kjøpe en tohjulssykkel og komme hjem med den, så får hun ikke no valg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste fikk 2 hjulssykkel når han var 2,5 år. Tok av støttehjulene rett før han fyllte 3 år.

Lillemor fikk sykkelen i fjord når hun var 3,5 år, prøvde den vel litt året før, men ville ikke sykle noe særlig på den da.

Jeg regner med støttehjulene kan taes av ganske fort nå når hun får sykkelen fram igjen.

Skrevet

Hvem synes den er kjip? Tohjuls med støttehjul er ingen sykkel, men en leke, sier Trygg trafikk. Minstemann lærer å sykle som femåring, men har spurtet rundt med en liten støttehjulsykkel i hele fjor. Jeg tror unger lærer når de er klar for det.

Skrevet

Storesøster fikk sykkel når hun ble 4 år. 2-hjulssykkel med støttehjul. Jeg skal ta av støttehjulene i sommer. Hun blir snart 5 år nå.

Skrevet

Hun på 2,5 sykler på trehjullsykkel. Han på 5 har arvet sykkel uten støttehjul, men får ennå ikke til å sykle på den. Han har vokst fra den med støttehjul så vi prøver å motivere han til å øve på å sykle uten støttehjul.

Skrevet

Eldstemann blir fire til sommer og fikk tohjulssykkel med støttehjul for noen dager siden :)

Skrevet

Det er vi voksne som synes den sykkelen hun har er kjip - kjip som i billig. Den er pinglete og velter litt lett også, nå som hun er blitt tyngre og er det mye grus ute sånn som nå, er den vanskelig å trå på fordi hjulene er for lette også.

Kanskje en sånn balansesykkel hadde vært noe.

Skrevet

Han fikk tohjulssykkel med støttehjul til 3 årsdagen.. Da han var 4 år tok vi av støttehjulene og han syklet som bare det.. :o) Nå er han 5, og har fått en litt større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...