Gå til innhold

Har alle kjent spark?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 16 uker på vei. Syns jeg kjente noe for to uker siden, men har ikke kjent noe siden. Graviditetssymptomene er forsvunnet. Bekymret... I kveld skal jeg spise litt søtt, og ligge på sofaen å slappe av, så får jeg vente og se om det snart kommer et lite spark...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjente ikke noe sikkert før i uke 18. Tror faktisk det bare var luft i magen før det. Nå er jeg 19+4 og det har virkelig foregått ominnredninger i form av spark og hopp i magen min den siste tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å kjenne det for to-tre uker siden, og nå siste uka har jeg kjent hver dag, de siste dagene ganske ofte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fliggig fulgt rådene om å drikke saft for å kjenne spark, men uten hell. Jeg har trodd jeg har kjent noe opptil flere ganger, men ikke vært sikker. Den siste tiden roet jeg meg med at "jeg kjenner det når jeg kjenner det". -Men i natt, etter jeg hadde vært på do, kjente jeg akkurat det de har beskrevet; små bobler som sprekker nederst i magen (18+1). Først skjønte jeg ikke hva det var, men forsto straks at dette måtte være første tegn til liv:) imorgen har skal vi på ordinær UL og jeg kjente at uroen forsvant litt ettersom jeg har kjent liv. Så nå gleder vi oss spendt på morgendagen:)

 

Så smør deg med tolmodighet, du kjenner det når tiden er moden for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjente heller ikke no sikkert før i uke 18, trur også kanskje det kunne vært bare luft før det. Men etter æ kjente det ordentlig første gang, har æ kjent det vær dag :)

e i uke 20+1 no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før uke 18 var jeg også usikker på om det var luft eller barn jeg kjente. Hadde også mye luft i magen på den tiden så det hele var veldig forvirrende. Nå er jeg 20 + 3 og det kjennes ut som jeg har en liten laks i magen, hehe. I svangerskapsboken min står det at mange ikke merker noe før uke 23-25. Ta også høyde for at terminen og dermed uketallet ditt kan være feilberegnet slik at du ftror at du har kommet lenger i svangerskapet enn hva du faktisk har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vesle har veldig god plass enno, og mykje fostervatn rundt seg, so det einaste ein kan kjenne er når baby dunker kropp eller hode mot "veggen"i livmora. Dette er som regel når den er våken, når den sover kjenner du ingenting ennnda. Etterkvart vil du kjenne baby heile tida, og gjerne sjå ein fot her eller kjenne rumpa eller hodet der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:-)

Jeg som startet dette innlegget. Nå er jeg 17 uker på vei, og de siste 3 dagene har jeg kjent tegn til liv. Deilig følelse. Kjennes ut som det er en bitteliten gullfisk som svømmer helt nederst i magen. Gleder meg til sparkene blir kraftigere:-) Sparkene kommer ofte på kvelden. Spesielt når jeg sitter fremfor dataen... Lykke til alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har opplevd det samme som deg. Er i uke 16 nå, og har opplevd å kjenne noe 2 ganger - begge gangene var for 2 uker siden... den ene gangen kjentes som en stor boble som sprakk, den andre gangen var det som noen bitte små bobler.....

 

Jeg har egentlig ikke vært så bekymret for at jeg ikke kjenner noe.... de fleste jeg har pratet med har fortalt at det er tidlig å kjenne noe allerede, så jeg tar det med knusende ro :)

 

Funket det å spise noe søtt og slappe av på sofaen? ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å kjenne etter og syns noen ganger at jeg kjenner noen slags bobler eller små ting som kjennes som en sommerfugl under vann. Likevel er jeg absolutt ikke sikker. Gleder meg til det kjennes litt bedre. Skal på ordinær UL om en uke, men har allerede vært og fått UL på vanlig kontroll og sett en fin liten en der inne med hjerte som slår og hørt hjertelyd. Men gleder meg til å kjenne det ordentlig sånn at jeg ikke er i tvil. Er 18+2 nå. Venter i spenning! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid-Mari: Jeg syns ikke det funket med søtsaker og avslapping på sofaen. Men må jo være lov å kose seg litt :-) Tror det med søtsaker fungerer bedre når fosteret er litt større.

Bra du ikke har vært bekymret da :-) Veldig individuelt når man kjenner de første sparkene. Jeg ble litt stresset med tanke på at de fleste flergangsfødende kjenner sparkene tidligere enn første gang. Jeg har ett barn fra før. Men nå klarer jeg endelig å slappe av. også er det så flott å i tillegg være i bra form:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sadie: Det du beskriver er helt sikkert babyen som rører seg. Er det ikke en vidundelig følelse :-) sparkene er forsiktige i starten, men blir gradvis sterkere. Gleder meg også til ultralyd. Har kun vært en gang til lege etter at jeg ble gravid, så skal bli fint å se den lille. håper alt er som det skal være med babysen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18+5 og har ikke kjent spark... Har kjent små kilinger i magen av og til, men veldig svakt. Har prøvd saft samt at jeg har dyttet forsiktig på magen, men ingenting. Kjenner heller ikke livmoren og syntes magen vokser sakte... Var på ultralyd i uke 12, og skal på ordinær ultralyd på onsdag. Gleder meg! Er egentlig ikke en person som bekymrer meg lett, men denne graviditeten endret tydeligvis på det:-)

 

Andre som fortsatt ikke har kjent noe i uke 19?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 20+6 uker på vei, og kjenner spark daglig og jevnlig. Spesielt på kvelden når jeg setter meg ned og gir meg tid til å kjenne etter. Gullhøna i magen sparker skikkelig fra seg. Både jeg og samboeren kan sitte å holde på magen å kjenne skikkelige spark! Deilig følelse :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre med foranliggende morkake? Så på UL at babyen ligger liksom beskyttet bak morkaken som ligger opp mot magen min sånn at den demper spark og bevegelse, så jeg har ikke kjent noe mer enn disse små boblene eller hva det kan kalles. Når tror dere jeg kan regne med å kjenne ordentlige spark?? gleder meg så masse! Så heldigvis at den lillle der inne beveger seg og er i full form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...