Gå til innhold

Barn med melkeallergi i bhg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er varmlunsj i bhg en dag i uka, men de tilpasser sjelden så gutten min kan spise det. Det syns jeg er så dårlig, for det er vel deres ansvar? Er det ikke det vi betaler for når vi betaler matpenger liksom..

Jeg har gitt dem mye skriftlig informasjon og oppskrifter og forslag, så burde vel ikke være så vanskelig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du betaler matpenger skal barnet ditt også få varm mat når de andre får det. Men at han får noe annet en alle de andre er vel ikke til å unngå? Har ei venninne med melkeallergi, og må virkelig vri hjernen når vi skal spise middag sammen, det er jo ikke så enkelt:)

Skrevet

Det skulle bare mangle at ikke gutten din får mat som han kan spise!

Vi har barn med cøliaki og ene kan heller ikke drikke melk. I barnehagen og på sfo legger de til rette for det!

Snakk med barnehagen om det og spør om dere ikke kan komme til en enighet;)

I barnehagen vår så betaler vi kostpenger som vanlig (jeg har tilbudt meg å betale mer.. da glutenfri kost er mye dyrere) og barna får både eget brød, pålleg og varmmat:)

På sfo betaler vi kun halvparten av kostpengene, da vi har med eget brød, pasta, cornflakes, mel, tomatsuppe, fiskepinner osv...

Jeg syns begge løsninger fungerer fint. Det viktigste er jo at barna får så godt som det samme som de andre:)

I noen tilfeller som feks rundt juletider hender det at både barneh. og sfo spør om jeg kan lage en pepperkakedeig feks og det syns jeg er helt greit!

Det viktigste er kommunikasjon!

Skrevet

Ja, så klart, og det skjønner han veldig godt:) Han pleier å ha is og desserter han kan spise liggende når andre barn har med bursdagskake og lignende feks.. Men i dag fikk han ikke varmlunsj i det hele tatt og det skjer ofte. Dritdårlig spør du meg, syns synd på han.

Skjønner at det kan være vanskelig når man ikke er vant med allergi, men tenker at i bhg burde det være en viss erfaring, det er tross alt mange barn med spesielt melkeallergi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...