Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 29 nå. I uke 27 var jeg inne på fødeavdeling for å avkrefte at fødsel var i gang pga smertfulle og langvarige kynnere. Ble da sykemeldt 100 % for å ta det med ro. Har tatt det med ro siden det, og kynnerne har avtatt. Ble videre sykemeldt ut april av fastlegen denne uken (grunn: psykisk nedkjørt pga falske kynnere). I går gikk jeg for første gang på evigheter og hentet datteren vår i barnehagen, og ble straffet med kynnere hele ettermiddag/kvelden. Tenkte at det var pga hentingen. Men nå i ettermiddag kommer de igjen. De varer så lenge, og jeg har problemer med å puste. Hele magen er helt stram. Jeg blir gal. Det er så sinnssykt slitsomt.

Jeg måtte visst bare klage litt. Har så dårlig samvittighet overfor datteren vår, som jeg nesten ikke klarer å ta meg av. Har heldigvis en veldig flink mann som har levert OG hentet i barnehagen siden uke 5 eller noe. Men tullemor vil jo gjerne ha litt alenetid med meg også. Hun ble så glad i går da jeg hentet henne at hun løp rundt til alle de ansatte og fortalte at det var jeg som hadde kommet. Sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, kjenner meg igjen..! Ca like langt på vei som deg, og sliter også med kynnerene. Jeg puster heldigvis så godt gjennom dem at for meg gjør det ikke noe utover at jeg blir grusomt sliten av dem. Men problemet mitt er at jeg får sykt nedpress samtidig, så kraftig at det gjør vondt om jeg går på do, og såvidt kommer borti skjeden med do-papir.

Uff, nedtur å ikke få til å være "supermammaer" men vi blir nok bare nødt til å godta litt den stunden som er igjen, og heller prøve å gi våre små oppmerksomhet i form av rolige aktiviteter.

Godt du har henne i barnehage da, så du får avlastning på dagtid:) jeg har mini hjemme, men prøver å la folk passe ham litt, så jeg skal få hvile litt:)

Skrevet

Takk for det, det hjelper med litt støtte.

Jeg hadde aldri klart å ha datteren min hjemme, da tror jeg jeg hadde vært innlagt for lenge siden. Har sånne ekstreme kynnere selv om jeg bare sitter stille hele dagen.

Men jeg har ikke så mye nedpress som deg, det hørtes veldig vondt ut. Jeg er bare så sliten av dette at jeg holder på å begynne å gråte flere ganger om dagen. Skulle nok gått ned litt mer i arbeidsprosent litt før jeg ble 100 % sykemeldt. Jobbet 80 % i feb og mars. Tipper jeg slet meg litt ut da. Kjente at det kom sigende på, men ignorerte alle signaler. Jeg er jo "bare gravid".

Lykke til videre :-)12 uker igjen.

Skrevet

Huff, ja.. Er nok mange av oss som skyver bort vissheten om at man gjerne burde jobbe mindre og slikt, og bare står på. Brant meg skikkelig på den forrige graviditet..

Funker det med å bytte stilling for deg da? Tenker om du feks sitter, om det hjelper å reise seg litt og gå?

Lykke til, til deg også!

Skrevet

Nei dessverre hjelper det ikke å reise seg og gå, heller. Det blir i grunnen bare verre av det. Når jeg legger meg ned og slapper helt av hjelper det en del, men så når jeg reiser meg opp igjen så kommer de tilbake, selv om jeg bare reiser meg opp i sittende stilling. Puh. :-) Gleder meg til ungen er ute :-)

Skrevet

Huff, det er slemt å si det, men det er faktisk litt godt å se at det ikke bare er meg... Jeg sliter med det samme og holder på å bli gal! Sååååå kjedelig å gå (les: ligge på sofaen) hjemme hele tiden. Skal det bli sånn i 10 uker til tenker jeg? Huff...

Skrevet

I går var jeg hjemme alene store deler av dagen, så da hvilte jeg meg myyye. I dag har jeg vært bedre, har orket å være med førstemann når hun badet, klippet tuppene på håret hennes, var ute på terrassen med henne, har i det hele tatt hatt en ganske god dag. Magen har til tider vært stram, så da har jeg fått legge meg ned litt. Men ikke så slitsomt som tidligere. Gruer meg litt til i morgen for jeg regner med at jeg blir "straffet" for dagens aktiviteter. Men da er førstemann i barnehagen og mann på jobb, så da kan jeg jo bare ligge her igjen. Men det begynner å bli temmelig kjedelig, ja. Håper håper håper det er sånn som i dag i morgen. Krysser fingrene.

Og - jeg er enig - det er litt deilig å høre at man ikke er den eneste :-)

Skrevet

har det akuratt likt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...