Gå til innhold

Hvitt belegg på tunga??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 3 uker som har et hvitt belegg på tunga. Hva er dette?

 

Må jeg behandle det på noen måte? har tatt en rent klut å tørket forsiktig for å se om det går bort, men det er jo på hele tunga helt bak til ganen så jeg har ingen mulighet for å få bort alt uansett. Hun har ikke belegg de 2 første cm fra tungespissen....

 

Håper ikke det er noe farlig da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte typer kreft feks strupehodekreft avgir belegg på tunga.

Skrevet

Regner ikke med det er det når hun er så liten...

 

Noen andre som vet? Minnes å huske å ha lest et sted at det er ganske vanlig hos små babyer, men husker ikke hvorfor og om det må behandles....

Skrevet

KREFT?!

 

Neineinei, det er sikkert trøske! Nevøen min finn dette, husker ikke hva et innebar, men er helt ufarlig (tror jeg) Søk på det på nettet! :) Ikke kreft ihvertfall.

Eneste som skjedde da nevøen min fikk det var at han nektet å amme og begynte på flaske isteden.

Skrevet

Ring helsestasjon å få det sjekka! Jeg ble fortalt at det var helt normalt. Men da hun var 5 uker kunne jeg ikke amme henne fordi jeg hadde smerter. Viste seg at hun hadde hatt sopp i munnen i fra begynnelsen av. Og jeg måtte ha medisin til 1018 kr !!

Skrevet

Garantert trøske, gå til lege å få noe for det. Helt ufarlig om det blir behandlet, det kan føre til at barnet slutter å spise om det ikke behandles.

Skrevet

Herregud hvor mange gale mennesker det er her inne.Skrem for himmelens skyld livet av de som spør om noe,det er viktig.

Strupehodekreft meg i baken!

 

Min datter hadde det samme.Når helsesøster var her på hjemmebesøk sjekket hun det.

Det var rett og slett melkerester. Om det plaget meg, så kunne jeg vaske det bort med en q-tip dyppet i litt farris.Det er helt normalt og overhodet ikke farlig:-D

 

Nå er hun 6 uker, og hun er helt kvitt det:-D

Spør din lokale helsesøster om du ble skremt av galeheia lengre oppe;-)

Skrevet

forbanna idioter her inne!det er da for faen ikke kreft!

det er sopp som kalles trøske.HELT ufarlig,men mor kan få smerterav dette fordi du er også smitta,så dra til legen og få soppmiddel for henne og soppkrem for brystvortene dine.dere må behandle dette i ca to uker,

 

jeg vil gi deg tipset om at istedet for å gi henne 1mm av medisinen rett i munnen (om det er vanskelig)så dypp en q-tips i medisnien og smør det på tunga hennes,funker mye bedre!(om du får en medisin som heter mycostatin...)

Skrevet

Tusen takk for fine svar damer :-)

 

Helsesøster kommer på hjemmebesøk til mandag så skal høre med henne da :-)

 

HI

Skrevet

18:06 her..

Det var medisinen til meg som kostet så horibelt mye. For infeksjonen hadde gått inn i brystene mine. Så bare ikke la det gå for langt.

Skrevet

17:56: Er du DUM? Makan til drittoppførsel! Se å kom deg til helvette i seng, sånne som deg har vi ikke bruk for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...