Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Hva bruker man til en 4 åring? For stor til å sitte bakover hvertfall. Skal de ha sete eller pute? Hvilket sete har du erfaring med i klassen 15-36 kg?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 De skal ha sete. Vi har besafe ixiw2, synes det er litt bredt, pga 2 enorme håndtak som stikker ut på hver sin side. Blir trangt nok når alle 3 barna er med på tur. Og da har vi bare han ene som bruker bilstol.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 HTS 1-2-3 sete. Dette har poden vår brukt fra han var 3,5 år gammel (15 kg.), og bruker det enda (er nå 6,5 år). Tar ikke spesielt stor plass, ryggen kan justeres etter som barnet vokser, og gir god sidestøtte både for hode og hofter/korserygg. Kan ta av ryggen så bare puta er igjen til slutt. Vi vurderer å gjøre dette snart, men jeg vil at han skal sitte i det komplette setet så lenge som mulig da dette gir bedre beskyttelse ved en evt. side-kollisjon.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Vi har cybex Solution x. Er vedig fornøyd, men har ikke noe å sammenligne med. Det vant den siste testen jeg fant da jeg bestemte meg. Du finner sikkert testen ved å søke.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #5 Skrevet 9. april 2010 http://74.213.134.123/bilseter/kid-plus vi har dette setet.(i en annen farge) Både til 4 åringen og 7-åringen. Trygg Trafikk anbefaler bilstol til barnet er rundt 12 år, men det er tillatt med kun pute. Men se for deg en sidekollisjon uten bilstol med rygg slik som denne her, og en sidekollisjon med kun pute og ikke rygg. Lykke til med valget. Se gjerne på tidligere tester for bilstoler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå