Gå til innhold

hva er tipsene for å sette i gang fødsel ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fint å fått noen alternaltiver mens jeg venter :P artig å se hva folk har å komme med å om de funker på meg :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste som egentlig fungerer er vel sex..

Skrevet

seeeeex...

får frysninger av tanken men! det er vel det eneste som gjør susen, men naturen styrer ofte sin egen gang uansett:P

mulig å prøve kjerringrådene som fødekake, kanel, kapsler av frukt, ananas, hoppe...men kjerringråd er kjerringråd!

Skrevet

eller modningsakupunktur... Det setter ikke i gang fødselen, men gjør at du modler raskere, dermed kan du føde før tiden :) Men det virker ikke på alle, ca 20% som ikke har effekt av det.

Alt det andre er bare tull :)

Skrevet

fant denne listen du kan kose deg med:

Test dette:

1: Sex, (viktig at man ligger en stund etter utløsning 5-10 min i følge GRAVID bladet)

2: Fysisk aktivitet

3: Kanel

4. Fødekake

5. Kjøre på hompete veg

6. Gå trapper

7: Kompemiddag

8: Vafler (eser visst ut i magen)

9: Massere brystvortene

10: Varmeflaske på puppene

11: Ananas

12: Rømmegrøt

13: Fotmassasje

14: Hoppe tau/ trampoline (trampoline kan forårsake at morkaken løsner, liiiiiivsfarlig!)

15: Bringebær-te, kumin-te

16: Massere punkt mellom tommel og pekefinger

17: Fødepizza

18: AnanasKJERNE (ringen rundt har visst ingen effekt, kun det harde)

19: Lakserolje (men smaker pyton da)

20: Orgasme (gir som regel kynnere)

21: Hogge ved

22: Vaske ned huset

23: Appelsinjuice

24: Gå tur på Fløien (bare for oss i Bergen:-)

25: Nymåne/fullmåne

26: Kvitløk, masse.

27: lukte på baby

28: Sterkt krydret mat (stimulerer til tarmaktivitet, men bedre enn lakserolje..:-))

29. Dulcolax tabletter (stimulerer tarmaktivitet, men smaker ikke noe)

30. massere innsiden av leggene (ta avstanden melom undersiden av foten og "knølen på innsiden. Så finner du et punkt på samme avstand ovenfor "fotknølen" Det modner livmormunnen;-)

Rie kake

Skal ha en effekt pga. at ingrediensene setter i gang tarmsystemet, som dermed kan stimulere livmoren til å lage rier. Hvis den ikke virker så er ventetiden i alle fall gått med litt fortere.

Oppskriften på Rie-kake

4 egg

1 dl sukker

300 g margarin/smør

230 g mel

300 g mørk sjokolade

1 spsk. kakao

200 g kokosmel

1 håndfuld rosiner

1.5 dl sterk kaffe (Nescafé er velegnet)

1 spsk. bakepulver

Rør smør og sukker til en fin masse, tilsett 1 egg av gangen sammen med en spiseskje mel.

Tilsett resten av melet, hvor kakaoen og bakepulveret er iblandet. Smelt halvparten av sjokoladen i kaffen, rør kokosmel i deigen sammen med den smeltede sjokoladen/kaffen.

Til sidst røres rosinene i.

Kaken bakes i en rund springform, ca. 1 time ved 180 grader (160 varmluft) . La kaken avkjøle. Smelt resten av sjokoladen og pynt kaken med det. Kan fryses og brukes til gjester på barselsvisitt.

--

* FødePizza nr 1

Pizzadeig:

9 dl hvetemel

1 pk gjær (tørr/fersk)

1 ts salt

3 ss olivenolje

3 dl vann

--- La deigen heve ca. 30 min.

Pizzafyll:

2 ss margarin

1 stor løk

500g kjøttdeig

1 boks tomater + 2-3 ss tomatpurè eller 1 boks tomatpurè

2-3 hvitløksfedd

1-2 ts malt muskat

1 ts salt

½ ts pepper

½ ts oregano

½ ts basilikum

ca. 2 dl vann

ost

--- Stekes på 225oC i ca.20 min til deigen er gulbrun og sprø, og osten begynner å smelte og få farge.

* FødePizza nr 2

Pizzadeig:

3 dl vann

3ss olje

1 pk gjær

1ts salt

ca 500g hvetemel

--- Varm vann og olje til 37 grader, og bland sammen med resten av ingrediensene. Kna deigen godt, og hev til dobbel størrelse.

Pizzafyll:

4-500g kjøttdeig

4 fed hvitløk (ingen hvitløk - ingen fødsel!)

salt

pepper

chilipulver

1 glass Verona eller Napoli tomatsaus (ikke nødvendig å bruke hele glasset)

1 boks sjampinjong

1 rød paprika (eller en halv rød og en halv gul)

oregano

revet jarlsbergost

--- Press hvitløken og brun kjøttdeig sammen med hvitløk, salt, pepper og godt med chilipulver. Kjevle ut deigen til et rektangel, og legg den i langpannen. La den etterheve noen minutter. Forstekes i ca.5 min. på 225oC. Ha på fyll, og la pizzaen steke videre på 225oC i ca.20 min.

--

Akupressur

Trykk med hånd eller finger i stedet for nåler er akupressur.

Punkt A – det beste punkt til å sette fødslen i gang – punktet er på lilletåens utvendige side bak neglefalshjørnet.

Punkt B – aktiverer livmoren – beliggende mellom i fordypningen mellom den utvendige ankelkno og achilles-senen, på der hvor ankelknoen slutter. ( jeg oversetter fra dansk... jeg vet ikke helt hva ankelkno er på norsk )

Punkt C – mellom tommel- og pekefinger i svømmehudsfolden, hvor tommelfingerspissen rører høyre håndrygg – hjelper også med igangsetting.

Du finner punktet og presser forsiktig i 25-30 sekunder, hvor du gradvis øker trykket til det er fast. Deretter skal du holde på punktet i 2-3 minutter og slipper langsomt igjen.

---

Rikshospitalets sexoppskrift for å sette igang en fødsel.

Dette virker ikke alltid, men gir den beste måten å starte fødselen på en naturlig måte.

Ligg på ryggen med hodet og skuldrene godt støttet opp av så mange puter som du synes er behagelig. Partneren skal stå på kne med ansiktet mot deg mellom beina dine. Løft det ene benet så foten hviler på hans skulder. Gjør det samme med det andre benet. Selv om denne stillingen ikke er behagelig gjør den det mulig for penis å trenge så langt inn at penishodet berører livmormunnen.

Det er ikke nødvendig at du får orgasme, men en orgasme kan starte sammentrekninger som senere danner det rytmiske mønsteret for de tidlige veene.

Nå han har hatt sædavgang bør han bli inne i deg i ca 5 min., og du skal ligge i samme stilling med bena høyt i 10-15 min så livmorhalsen blir badet i sæd. Det er også viktig å stimulere brystvortene med hendene eller tungen, dette kan gi virkning også uten samleie. Ca 20 min med stimulering avbrutt av andre former for kjærtegn passer de fleste kvinner.

Etterpå: slapp av og døs gjerne litt. Selv om du ikke har startet sammentrekningene i livmormusklene, har du ganske sikkert hjulpet livmormunnen til å åpne seg raskere.

--

KOS DEG:D

Skrevet

Alt (bortsett fra sex på en kropp som allerede er delvis moden) er bare tull og kan ha alt fra null effekt, til maserier og sterke kynnere innom til det direkte farlige (lakserolje - kan medføre styrtfødsel, Jordmor på fødselsforberedende kurs advarte kraftig mot dette.)

Det eneste du mest sannsynlig oppnår er å slite ut deg selv. Hva med å ta opp hekling i stedet ;)

Skrevet

Haha... Det har jeg gjort Fifrildi.

Har begynt på vognteppe nummer 3.. Hihi!

Godt jeg har mange høygravide venninner å gi dem bort til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...