Gå til innhold

Noen som har vært igjennom det samme?


ramonica

Anbefalte innlegg

Var hos gyn. i dag for innvendig ultra......vel....ifølge doktoren så var livmoren tom......han sa enten er jeg bare 4 uker på vei eller så er det borte. Tok hcg prøve i dag, spent på svar. Skal ta hcg prøve neste fredag og ny gyn undersøkelse mandag 19!! Syns han var så snar med undersøkelsen, rørte så vidt på instrumentet. Så jeg sitter igjen med skuffelse og er forvirret. For ifølge min beregnelse så skal jeg være 9 uker på vei, skal man ikke da kunne se noe på ultra? Er jo umulig at jeg skal være 4 uker på vei, er jo 5 uker siden jeg fikk positiv graviditetstest og ca 2 mnd siden sist mensen. Viste jo positiv graviditetstest i går hos fastlegen min! Føler meg gravid, oppblåst, ømme bryst, små stikkinger i magen, kvalm, kviser.....hmmmm......er så lei og skuffet.....hater ventingen!!!! Håper ikke det er borte :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva faen da?????????? jeg vet jo ikke om dette da men du har jo hcg i kroppen og sjekket han om det kanskje sitter på utsiden av livmoren, og du skulle ha både blödd og kjent om det hadde kommet ut noe vil jeg tro. uff ikke moro i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noen blødninge! han sjekket ikke mye nei.....va max 10 min. inne hos legen!!! og selvfølgelig klare man ikke si så mye der og da, for da er man jo helt forfjamset!!! Irritert på han og irritert på meg for at eg ikke var mer bestemt på at han kunne sjekke bedre!!! vel vel.....må no bare vente i spenning på neste time og resultatene fra hcg prøvan!! Frykte jo det aller verste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart nå går man jo å spekulerer og er nervös og alt det der, jeg var på ul i går og ble satt tilbake en uke, skal väre 8+2 i dag og hun mente på at jeg var 7. men så kom jeg hjem og tittet på noen gamle ul bilder og der såg jeg at i uke 7 var fosteret 0,74 sist. og jeg kom jo helt til uke 21, og i går var den 0,94 og der sa ul apparatet uke 7. så det varierer litt vil jeg tro. men det er ikke noe godt å gå slik, jeg hadde ringt tilbake dit jeg og spurt om å få snakke med den legen nå å fått en time tidligere slik at du slipper å gå å lure så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ellr rett og slett gått på en privat klinikk. da slipper du å vente og de tar seg god tid.

 

men hvis du klarer å vente, er jo det billigere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart de ikke tok innvendig UL da :S

Forresten er det mulig å ha alle symptomer og ikke "være gravid".

Da jeg fikk påvist MA i høst var jeg 15 uker på veg, hadde alle symptomer og magen vokste. Men det var ikke noe foster, bare en fosterblære uten foster i...

Ikke blødde jeg heller, og ingen smerter eller indikasjoner på at noe var galt.

Jeg vet ikke om dette hadde syntes på utvendig UL i uke 9 jeg????

 

Håper bare legen du var hos ikke hadde peiling.

Tror jeg hadde brukt litt penger på en privat UL ja... Det er ofte dyrt (Volvat tar 1239,-), men de er flinke og de tar seg god tid til pasienten og du får gode forklaringer og svar på spørsmålene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var innvendig UL jeg tok :)

huff ja...det er det jeg frykter...at det er helt tomt der!

Men skal tenke på om jeg heller skal dra på sykehuset å få sjekket det. Der var de flinke sist jeg hadde SA.

 

takk for mange svar :)

 

fortsettelse følger...........:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en historie med SA så synes jeg du kan ringe sykehuset. Med forrige var vi på UL uke 12, trodde jeg, men var antagelig i uke 9-10. Dette var utvendig, og vi så helt klart at det var et foster der!

 

Lykke til, krysser fingrene for at legen var slumsete (selv om det er helt uhørt i slike situasjoner)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis legen er flink til det han gjør trenger han nok ikke lenger tid til å se at alt er bra. Jeg hadde innvendig i uke 7, og jeg så ikke noe på skjermen enda før han sa at her er det to og de deler sekk, så han så det på noen få sekunder.

 

Nå krysser jeg fingrene for at det ikke stemmer med deg, at han ikke var flink, og at det ikke er tomt der. Håper du kan få noe hjelp i dag hos lege eller sykehus så du får noen svar!

 

Masse lykke til, håper på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har vert gjennom noe sånnt før men da viste det både foster vann og foster sekk men ingen foster... det er utrolig frusterende å måtte gå å vente på sånne ting....

håper du får en bedre tilbake melding neste gang da.

krysser fingene for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...