Gå til innhold

Hvor er logikken? Nav og foreldrepnger..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvor logikken av at lav inntekt de siste tre årene dermed gir mindre foreldrepenger? Så hvis jeg hadde hatt dritbra inntekt de siste årene, så ville jeg fått mer? Skulle jo vært omvendt eller likt i det minste, ikke bli straffet for at jeg har utdannet meg og dermed ikke jobbet nok fordi jeg har gått på skole.. Og når ble 18,5 timer i uken en god inntekt, slik at de nekter deg dagpenger.. Merker jeg bare blir mer og mer frustrert av det her.. Begynner å forstå hvorfor nav får så mange dødstrusler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reglene er nå en gang sånn, og det er fullt mulig å undersøke rettigheter før man evt. planlegger en graviditet etter et studie....

 

Kjenner jeg blir kraftig provosert når man legitimerer dødstrusler mot ansatte i Nav på grunn av at regelverket er som det er... Det er ikke de ansatte der som bestemmer reglene....

 

Man kan jo ikke ha det sånn at om man har hatt en god jobb med god lønn en gang for mange år siden, skal alle goder med dette følge en resten av livet... Da kunne vi jo alle bare ha jobbet et år som bare det, og deretter gjøre som vi vil.......

 

Jeg måtte pent skaffe meg en jobb etter endt høyskoleutdanning, jobbe minst 6 mnd i denne jobben før vi hadde råd til noe planlagt graviditet og permisjon med lønn....

 

Foreldrepenger skal kompensere tap av inntekt i tiden du er i permisjon... Og du har jo ikke et reelt stort inntektstap når du har vert student.. Det har du hvis du går fra full jobb og over i permisjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg fikk mitt første barn halvannet år etter endt utdanning. Da ga jeg beskjed til NAV om at jeg hadde vært student og at det var grunnen til lave inntekter de foregående årene. NAV brukte da skjønn, og jeg fikk den samme lønna som jeg hadde i min daværende jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ? sånn fekk ikkje eg det..

 

hos meg gjekk de itte det åre eg faktisk hadde hatt jobb å ikkje gått på skole... hadde jo ikkje tjent noge særligt mær enn 50 000 - 60 000 dei årå eg jekk på skole..

 

det e jo 6 av dei siste 10 mnd før permisjonen de rekne beløpe du ska ha itte.. om du tjene elendigt for 3 år siden ska ikkje det ha noge å sei viss du har hatt bedre inntekt dei siste 10 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, syt om det, men det er like ille synes jeg å få mindre enn hva du faktisk egentlig tjener bare fordi NAV har et tak på 6G. DET er urettferdig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit at NAV har et tak på 6G jeg. Hvis man ikke klarer seg med det den tiden man er i permisjon, får man heller la være å få barn da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...