Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Er det kaldt bruker man vinterdress med ull og flis. Så dropper man etterhvert flisen. Så går vi over til regntøy. Er det fint vær brukes en hakke eller bare flis over regnbuksa. Bor i Bergen så det går mye i regntøy.
blond Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Det er et poeng hvis man ikke har løst fôr i vinterdressen.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Har aldri hørt om noen som bruker flis under regntøyet, det må jo stikke voldsomt !
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Vårdressen er mere slitesterk enn reintøy. Også beskytter den klærne for den værste møkka og søla. Ikke så veldig varm heller. Sparer oss i barnhagen for masse jobb.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #5 Skrevet 9. april 2010 Har mye glede av vår/høstdressen. Ville aldri i verden sendt ut ungen min i regntøy på en dag som denne (10-12 pluss og strålende sol) hadde jo smelta. Vinterdressen blir altfor varm. Folk føler tydeligvis for å rettferdiggjøre sine valg, dette intet unntak. Ville du selv gått i regntøy eller vintdress ute nå?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #6 Skrevet 9. april 2010 Puster bedre gjør den også. Blir veldig svett i regntøy, den slipper jo ikke ut eller inn noe foktighet.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #7 Skrevet 9. april 2010 Flis, eller fleece som jeg velger å kalle det, stikker da vel ikke? Da tror jeg du har brukt en veldig merkelig form for fleece i såfall.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #8 Skrevet 9. april 2010 vinterdress med ull og flis. ---------------- Hvordan i all verden får du flis til å sitte fast på ull? Limer du flis enkeltvis til ull?? Er det ikke enklere å droppe slikt tull som flis, og gjøre som oss andre og heller bruke klær av fleece??? ---------- Ellers så er det kjekt med tynne vårdresser siden det kan være noe kaldt enda,og da spesielt tidlig på morgenen.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #9 Skrevet 9. april 2010 HI Vi har god økonomi og jeg kan kjøpe så mye dresser jeg vil. Men jeg har noia av å kjøpe ting som ikke er nødvendig. Litt bevisst der. I barnehagen der mine barn går er det nesten ingen med vårdress. Så bare lurte på hvor utbredt dette er.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #10 Skrevet 9. april 2010 Enig, men så har vi en vinterdress med uttagbart ullfôr... som da blir til en vårdress. Er det veldig vått og regn bruker vi også regntøy, men nå er det sol og fint i Oslo, så da er det kjekt med en vårdress.
Gjest Skrevet 9. april 2010 #11 Skrevet 9. april 2010 Herreminjuledag. Du ser ikke poenget med ditt, jeg ser ikke poenget med datt? Og poenget ditt er?
Gjest Sauen og ungene Skrevet 9. april 2010 #12 Skrevet 9. april 2010 Her bruker vi litt tykt regntøy fra skogstad istedenfor vårdress. Vann- og vindtett, men med "pustemateriale" så det ikke blir klamt. Er kjempefornøyd, og hun blir verken for kald eller varm i det. Behagelig å bevege seg i, og gjør ikke noe om hun sitter seg ned i vann. Lett å vaske også, bare å spyle av =)
Gjest Skrevet 9. april 2010 #13 Skrevet 9. april 2010 Datteren vår har vårdress og regntøy liggende i barnehagen. Jeg ser at barnehagen nesten aldri tar på henne vårdresse, hverken om vår eller høst. Det går mest i regntøy. Her hjemme bruker vi vårdressen på dager hvor de ikke regner. I Bergen hvor det er mye nedbør skjønner jeg at regntøyet blir mest brukt. Jeg har tenkt tanken selv at vårdressene hennes blir lite slitt.... Fint å arve for nestemann :-)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #14 Skrevet 9. april 2010 Vi har en dress fra skogstad, med en ulldress inni som kan tas ut og inn etter behov. Om den er ment å fungere om høsten, vinteren eller våren har jeg ikke satt meg så nøye inn i, men for oss fungerer den fint hele perioden. Nå på våren brukes den uten ulldressen inni, på forholdsvis tørre dager. Regner det tar barnehagen på regntøy.
Gjest ->>- Skrevet 9. april 2010 #15 Skrevet 9. april 2010 En vårdress med god vanntetthet er jo langt behageligere enn fullt regntøy.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #16 Skrevet 9. april 2010 Jeg synes personlig at vårdress er super når det er sol og varmt,men samtidig rått og fuktig i bakken,regntøy da blir veldig klamt og man sparer klærne for mye søl og vasking:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå