Piipii Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Lillegutten vår har sluttet med bleie på dagtid nå, men vil kun bæsje på potte. Men når det gjelder å tisse kan han godt gjøre dette på toalettet. Før påsken prøvde han seg litt uten bleie i bhg og dette gikk helt greit, hadde noen uhell. Men de komenteret at han ofte bæsjet på seg. Vi fortalte at han ikke ville bæsje på toalettet men heller på en potte. Dette var noe ikke bhg hadde. Nå etter påsken har vi igjen samme problemet og bhg sier nå at det kanskje kan være lurt å ha på han bleie mens han er der. Men jeg syns jo det burde være en selvfølge at bhg hadde en potte, eller er det jeg som er helt på jordet? Så i helgen lurte jeg på om jeg skulle kjøpe en potte til som han kan ha i bhg, for syns det ikke blir riktig å skal begynne å ta på han bleie igjen.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Når min slutta med bleie, så ville ha bare tisse på potte.. Da skaffa de potte som de kunne ha der.. Men vet ikke om det er ansvaret til bhg å ha potte egentlig..
MintCondition Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Selvsagt bør bhg ha potter. Massevis av unger som blir bleiefri via potte før de går på do.
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Jeg syns det vil være naturlig å ha potte som alternativ på liten avdeling, men absolutt ikke på stor. På avdelingen til vår minste har de minidoer, og doring i tillegg for de aller minste. Jeg forstår at mange barnehager ikke opererer med potte, av praktiske/hygieniske hensyn. Da eldste var liten, hadde hun med seg potte i barnehagen en liten periode i overgangen mellom potte og do. Hun var da under 2 år, og doen ble litt stor, rett og slett. Kan det ikke være mulig at dere og barnehagen jobber sammen for å få han på do ?
Lady lovely locks Skrevet 9. april 2010 #5 Skrevet 9. april 2010 Det er mere griseri og smitte forbundet med potte. De fleste barnehager gjør det de kan for å eliminere smittekilder. Litt ekstra jobb med rengjøring også, noe som ikke kanm tas lett på. Jeg synes barnehagen bør følge opp hvis din sønn har sluttet med bleie, men dette er ikke deres ansvar, og de har ikke mulighet til å følge opp på samme måte som du gjør hjemme. Det du bør kunne forvente er at de har faste perioder på dagen hvor de går på do med han. Og at de spør han innimellom om han må tisse/bæsje. Men du kanskje ikke sende barnet i bhg uten bleie hvis ikke han sier i fra selv når han må på do i det hele tatt.
erteposen + 4 Skrevet 9. april 2010 #6 Skrevet 9. april 2010 På stor avd. synes jeg du ikke burde forvente at de har eller skal kjøpe pottet til barna. Det er jo også merarbeid for personalet, og et dosete fungerer jo kjempe fint for de fleste. Kanskje gutten ikke er klar? Har dere forsøkt klistermerke med premie for å bæsje på do?
Piipii Skrevet 9. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2010 Jeg ser den med at det er uhygenisk osv, men min lillemann på 2 år rekker jo ikke opp til toalettet pluss at han nekter å bæsje andre steder enn på potte. Tissingen går det greit med, det har det ikke vært noe uhell med. Så derfor syns jeg det er ille å skulle begynne med bleie i bhg bare fordi han ikke vil bæsje på toalettet. Han går på småbarnsavd ennå. Vi prøver det vi kan for at han skal bæsje på toalettet, belønner han hvis han gjør det. Men han vil rett og slett ikke.
Piipii Skrevet 9. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. april 2010 Som jeg skrev litt lengere opp så er han to år og han går ennå på småbarnsavd. Greia er jo at han har ikke noen uhell hjemme eller andre steder hvis han bare får bæsje på potte. Han går på toalettet alltid ellers, dette gjelder kun bæsjing. Han får belønning hvis han gjør dette på toalettet så han skjønner den greia virker det som.
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 9. april 2010 #9 Skrevet 9. april 2010 Har barnehagen sagt at de ikke vil ha potte ? Så lenge han er så liten, og faktisk ikke rekker opp til toalettet, ville jeg spurt barnehagen om de kan være fleksible og hjelpe han på potte for en liten periode. Jeg skjønner godt for at de minste vegrer seg for doen, den må jo virke gedigen fra deres perspektiv:-)
erteposen + 4 Skrevet 9. april 2010 #10 Skrevet 9. april 2010 Da bør de skaffe seg ei potte. Har de ikke små do der? Mine to eldste likte å sitte på de små doa på liten avd. De hadde en liten søt domelodi, en av jentene hadde spesielle behov, og de ble sittende i evigheter. Flink han er forresten.
Piipii Skrevet 9. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 9. april 2010 Joda de har små toalett der, men han syns det er vanskelig å komme seg på de. Men går nok mere på det at han nekter å bæsje på toalettet. Hehe så søtt da, er så søte når de sitter der å koser seg hehe:)
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 9. april 2010 #12 Skrevet 9. april 2010 Kan du ikke bare kjøpe en potte da, og ha den stående i barnehagen? tviler på at barnehagen har noe i mot det
Piipii Skrevet 9. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 9. april 2010 Joda tenkte jeg skulle gjøre det. Trodde bare det var selvklart at bhg hadde sånt. Syns bare det var litt rart også at de nevnte at han heller kanksje skulle begynne med bleie igjen isteden for at de forelso at vi heller skaffet de en potte....
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 9. april 2010 #14 Skrevet 9. april 2010 At avdelingen foreslår at han skal begynne med bleie igjen, syns jeg er snålt, helt enig i det. De syns tydeligvis det er tungvindt at han bæsjer såpass mange ganger i trusa, og vil ikke ta den ekstra jobben det er å dotrene han. Du kan jo spørre om de kan begrunne forslaget sitt litt ?
Piipii Skrevet 9. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 9. april 2010 Jada for all del jeg skjønner at det er styr det med bæsjingen. Det syns vi også hehe. Tenkte jeg skulle høre litt med de når jeg leveret på mandag og høre hav de sier da....
Kamomille Skrevet 9. april 2010 #16 Skrevet 9. april 2010 Hvis problemet er at han ikke rekker opp, så kan de vel ha en krakk forran doen?? Skjønner godt at barnehagen ikke vil ha potte av hygieniske årsaker jeg da:)
Piipii Skrevet 9. april 2010 Forfatter #17 Skrevet 9. april 2010 Som jeg sier så er ikke hovedpoenget at han ikke rekker opp til toalettet, men heller det at han ikke får til/vil bæsje på toalettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå