Gå til innhold

Herregud så vanskelig det er å slanke seg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg er blant dem som aldri helt, selv om jeg aldri har sagt det høyt, har forstått hvorfor overvektige ikke bare slanker seg. Det handler jo tross alt bare om å spise mindre enn du forbrenner -ikke så fryktelig vanskelig i grunn.

Dette var intil jeg begynte å få litt ekstra på rumpa selv. Jeg er fremdeles slank så jeg skal ikke klage, men det er tydlig at jeg blir eldre. Det som før bare forsvant fester seg nå på bakenden. Så nå har jeg satt i gang, for første gang i mitt liv, med mindre porsjoner, og ikke masse god kveldsmat. Men jeg ryker på en smell gang på gang på gang. Shit så vanskelig det er å bryte lenge innarbeidete vaner! Og jeg skal ned 5 kilo, og får det ikke til. Så at folk klarer å slanke bort tredve eller mer. All respekt til dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må endre tankegang og innstilling. Det er minus 5 kilo, bare det....:)

Skrevet

Det er ikke vanskelig å slanke seg, det er vanskelig å finne motivasjonen, det er bare å begynne, ikke værre enn det... :) Vet ikke hva som stopper deg

Skrevet

Det er nettopp det å endre tankegang og innstilling som stopper meg, jeg spiser den ekstra porsjonen til middag alikevel, og jeg vet ikke hvorfor jeg ikke greier det. Har alltid trodd at jeg hadde viljestyrken til å greie det, men dette går på selvrespekten løs merker jeg..

Er vant til å kunne spise "hva jeg vil", og har oppdaget at god mat betyr mer for meg en jeg visste..

HI

Skrevet

Anbefaler deg å prøve en NLP coach, kan hjelpe deg å bli motivert osv, finne ut hva som stopper deg osv:) Selvtilliten osv.. Er masse som kan ligge i veien, du tror du kan ikke klare det osv..

Good luck, du klarer dette:)

Skrevet

Jeg har vært der du er nå, men en endret tankegang har gjort stor forskjell for meg. Tygger senere, nyter maten mer ,og kjenner etter om jeg er mett. Da stopper jeg. Dersom jeg har lyst på mer mat fordi det er godt, sier jeg til meg selv at jeg skal lage det samme i morgen også, eller neste uke. Poenget er at jeg minner meg selv på at det ikke er siste gang vi skal spise dette:) Jeg bruker mellommåltid bevisst for å holde blodsukkernivået stabilt, sånn at jeg ikke kjøper sjokolade i butikken, spiser kveldsmat, og velger noe som jeg vet at kroppen min har godt av først, og så kan jeg se om jeg MÅ ha det andre etterpå.

Hver gang jeg er godtesyk, spør jeg meg selv, er jeg egentlig sulten? spis noe.. tørst? drikk noe... Kjeder meg? Ta en telefon til noen... Lei meg? Ordne opp i det som er leit (og drikke en kopp te i mellomtiden)

Jeg hadde 5 kg å gå ned, nå er det gjort:) Vil ta 2 til, da er jeg tilbake der som jeg bør være helsemessig, og som jeg ikke har vært siden jeg var 18 (nå snart 33)

Kan jeg klare det, så kan du også!!!!!!! Men det er tanken som teller her:)

Lykke til!!

Skrevet

Tålmod, tålmod, tålmod..

Man kanikke forvente og SE resultat om man ser seg i speilet hver dag, veier seg og måler cm......Man ser ikke gresset gro heller..

Man går ikke ned i vekt på en to tre..Det tar TID:.Og man stopper opp i vektnedgangen MANGE gang på veien..Enten man vil det eller ikke..

Og om man går på slankeKUR er sjansen stor for å mislykkes.Man må legge om livsstil slik at aktivitet og matinntak tilsier at du går ned til OG holder vekta du øsnker..

En slankekur får deg ned, men så er det og finne ut hvor mye man kan spiose og man MÅ trene for og holde vekta..OG gitt at kroppen i opp til 5ÅR etter vektredusjon prøver og gå tilbake til utgangspunktet man ville ned fra, så sier det seg selv at sjansen for å mislykkes er stor..

EN livsstilsendring, med NATURLIG vektnedgang som følge av den tar MYE lenger tid..(gjerne et år på 5 kil...) men er varig. Kroppen vil ikke kjempe seg tilbake p åsamme måte, og man slipper og prøve og feile fo å finne ut hvordan man må leve for å holde ei vekt oppnådd gjennom slankekur....

SLankekur er kun for å ta av noen kilo til en bvestemt dag/anledning....Eller for de som MÅ fort ned i vekt pga helsefare deres nåværende vekt er for de...

Skrevet

Takk for gode svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...