Gå til innhold

foranliggende morkake


snafus87

Anbefalte innlegg

Jeg var på ultralyd i uke 10 pga brun utflod og fikk der beskjed om at morkaka ligger helt ned mot livmorhalsen,nå som jeg er ik uke 14 har jeg hatt litt friskt blod og har nå fått beskjed om bedrest i noen dager..skummelt det her syns jeg..

 

flere med foranliggende morkake eller som har erfaringer fra tidligere svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Jeg har ikke noe erfaring men jeg har det samme som deg. Har hatt brunlig utflod i snart 2 uker(av og på) og var på ultralyd i går.

Da sa gynekologen at morkaka liger nede ved livmorhalsen og at blødningene kommer av at fosteret sparker mot morkaka.

Fikk ikke beskjed om å hvile,men at jeg måtte på ny ultralyd uke 32 hvis den ikke går oppover .

 

Hvis den blir liggende der nede så blir det sikkert kesersnitt på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed om at det kunne være fordi babyen sparker mot morkaka, men siden jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning ved forrige svangerskap så er man litt ekstra bekymret for meg grunnet morkakesvikt..så jeg likte ikke helt å få beskjed om at den ikke ligger der den skal.. men dersom den ikke flytter seg innen uke 18, altså i løpet av litt over tre uker blir det planlagt keisersnitt og ekstre oppfølging på meg, i tillegg til oppfølgingen jeg får grunnet svangerskapsforgiftning sist..

 

Men jeg må si at det er vanskelig å la være å løfte tunge ting og få hvilt når man har en toåring i hus som gjerne vil ut å være aktiv hele tiden..Bare det ikke kommer mer friskt blod nå så..blir bekymret jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også foranliggende morkake veldig lenge i forrige svangerskap. Blødde nesten hele tiden de tre første månedene og sporadisk senere, men den hadde flyttet på seg da det var tid for fødsel, så det gikk heldigvis greit. Denne gangen har jeg bare såvidt hatt litt rosa utflod to ganger, så det er tydeligvis helt annerledes. Men jeg har vært så utrolig kvalm, noe jeg ikke var i like stor grad sist, så det skal alltid være noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er håp for at den flytter seg innen fødsel da, har egentlig mest lyst til å slippe keisersnitt..så det blir spennende å se på ultralyd om tre uker.. alltid skal det være noe ja, hehe..hos meg er heldigvis kvalmen over, men jeg liker ikke at det kommer brun utflod og litt blod, men var hos legen i går og der hørte vi sterke hjerteslag, så babyen har det i hvertfall bra og det er jo det viktigste.=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...