Gå til innhold

Om du hadde blitt gravid med siamesiske tvillinger ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du tatt abort eller beholdt de ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor de hadde vært sammenvokst. Om det er forenelig med å skille de og at de har et liv etter fødsel, ville jeg selvfølgelig båret de frem.

Skrevet

Kommer ann på hva de hadde sett på ultralyden. Hadde barna vært vokst sammen i for eksempel brystbenet, men med hvert sitt sett indre organer så er det ikke noe i veien for å beholde barna. De må riktignok gjennom en operasjon, men jeg ville ikke nekte de livet av den grunn.

Skrevet

Det kan jeg ikke forestille meg i det hele tatt. Det er umulig å si noe om sånt før man er i situasjonen, men det skal gode grunner til å avbryte et svangerskap og dette er antakelig ikke grunn nok.

Skrevet

Det hadde ikke vært noe tvil, jeg hadde tatt abort .

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til sette de til verden bare for at de skulle lide .

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Enig med Blond her altså

Skrevet

Det spørs veldig på hvor de er sammenvokst. Måtte de dele noe slik at bare den ene ville overlevd ved en operasjon så hadde jeg tatt abort. Ville ikke at begge skulle lide livet ut sammenvokst til hverandre. Hvilket liv er vel det?

Skrevet

Blond: Om ikke dette er god nok grunn til å ta abort - hva er god nok grunn da?

Jeg ville ikke at de skulle lide, ergo ville jeg avbrutt svangerskpet. Siamesiske tvillinger lider.

Skrevet

Beholdt.

Jeg kunne ikke ha tatt en senabort.

Skrevet

Miss Misantrop: Selvom du visste de ikke ville overleve utenfor livmoren?

Skrevet

Ja, selv om jeg viste at de ikke ville overleve utenfor livmoren.

Skrevet

Jeg hadde helt sikkert tatt abort om barna delte indre organer, og at det ville være kompliserte operasjoner, med gjerne dødelig utfall!

Men hadde det bare vært en udramatisk liten operasjon (som feks. på armen/foten), så hadde jeg beholdt. Antar at det ikke var det du mente.

Skrevet

Bare det at man som kvinne har en slik makt over liv og død syntes jeg er betenkelig. Hva om man vet at barnet blir født blindt eller svaksynt?

Skrevet

Jeg hadde beholdt de!

Skrevet

Med mindre det viste seg at de ikke kunne leve utenfor livmoren ville jeg selvsagt beholdt. Dreper ikke mine egne barn pga en sånn bagatell.

Skrevet

Bare det at man som kvinne har en slik makt over liv og død syntes jeg er betenkelig. Hva om man vet at barnet blir født gutt?

Skrevet

siamesiske tvillinger er ikke en bagatell da! Akkurat DEN kommentaren er helt på vidda! Det kommer enn på grad, som alt annet. Det finnes de siamesiske tvillinger som ikek er separert (pga egen vilje, eller at det ikke er mulig) som lever fullverdige liv. Men det finnes også UTALLIGE babyer som må leve livet misdannet, og utallige foreldre som må velge et barn på beskostning av det andre fordi det ikke er forenelig med liv å beholde begge individene. Nå kan man jo håpe at man kun får en parasitt tvilling, altså at det er et dødt foster som ike har utviklet seg skikkelig osv, men hva hvis det er 2 individuelle hjerner, altså 2 PERSONER som blir født, men man MÅ drepe den ene fordi kroppen ikke klarer påkjenningene av å være sammensveiset?

dette er noe man må tygge lenge på, eller ikke i det hele tatt. Hvis jeg får vite at jeg bærer siamesiske tvillinger der ejg må velge hvem som skal overleve, så avbryter jeg heller svangerskapet før jeg har blitt kjent med barna! Jeg ville uansett måtte holdt en begravelse for minst et av mine barn, og det hadde jeg ikke orket.

Skrevet

Da hadde jeg selvfølgelig behold barna mine.

Skrevet

Kommer jo an på hvordan de er sammenvokst. Hadde det vært hode og bryst/mage-region hadde jeg tatt abort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...