Gå til innhold

Ang. kjerringtema nr 1: PMS


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hjelper (foruten overgangsalder)? Tar nattlysoljekapsler og har gjort det i 3 mnd, hjelper ikke.

 

Har spist to 22-åringer på gruppa mi levende i dag, og angrer egentlig ikke, men skylder på PMS.

 

Kom med tips:)!

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Noen får det bedre med homeopati og ikke kaffe-te-vin (alt godt). Jeg vet ikke om det er verd det, faktisk.

Du kan potensielt få lege-erklæring på at du ikke kan jobbe i gruppe visse deler av måneden? Det vil jo nemlig spare deg for gruppe resten av tiden også siden de udugelige gjerne vil at du skal gjøre jobben for dem HELE tiden.

Jeg for min del håper på overgangsalder.

Skrevet

å spise 22-åringer som er med i gruppa er ikke PMS - det er en helt naturlig reaksjon når man innser at man prøver på å få til noe bra med apekatter

Skrevet

Droppe kaffe og vin er ikke aktuelt nei. Legeerklæring er mer nærliggende, legen min er jo på min alder og dermed passelige moderne og åpen for litt alternative metoder.

Tror faktisk ungene er de eneste jeg oppriktig liker i minnåværende tilstand.

Skrevet

Har overhodet ingen tips.... men kan fortelle at jeg selv er en vandrende bombe som klikker på alt og alle... Det blir ikke bedre heller., har prøvd en rekke helsekostprodukter uten stort hell.

 

Kom med gode tips om du skulle oplleve noe revolusjonerende..!!

 

:)

Gjest sug lut
Skrevet

Oslomor,

Det sies at kalsium kan hjelpe, ref

 

 

 

Skrevet

Jeg er sååå enig med lammekjøtt-mannen i dag. Det at du spiste de to 22åringene trenger ikke bety noe som helst. Og om du hadde studert med en haug 50åringer på attføring (vært der, holdt på å klikke i vinkel 50 ganger daglig), så hadde du spist de også!

 

Jeg har hørt trening skal hjelpe, men vet ikke om det stemmer...

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg tror trening hjelper i den forstand at du får brukt krefter og ikke må forholde deg til folk. Dessuten hjelper det på menssmerter, er min erfaring. Men innsiden av hodet har det ikke særlig effekt på.

Skrevet

Frigjør ikke trening hormoner som skaper lykkefølelse også da? Sånn at man kanskje minker sinnet litt?

 

At det hjelper med å få ut PMSkrefter må uansett være bra, vet hvordan jeg syder av energi når jeg er urimelig sinna selv...

Gjest sug lut
Skrevet

Jo, du har nok rett i det, men jeg har ennå ikke funnet noen trening som gjør lunta lenger, og det skal en bråte hormonlykke til for å komme i vater. Dessuten gjør det å trene at man skaper flere arenaer for gnag - for eksempel at noen har satt joggeskoene sine i min hylle, eller noen har spist akkurat den yoghurten jeg skulle ha etter treninga og det burde de ha skjønt, eller noen hiver seg over meg i det øyeblikket jeg kommer sånn passe fredelig og svett inn døra for å spørre om noe komplett idiotisk som de burde visst av seg sjøl. Og det er aldri nok sjokolade.

Skrevet

Jeg aner ikke men jeg er like jævlig selv, trening funker litt men blir like forbanna igjen etter 2 timer. Foreløpig sverger jeg til rødvin, sjokolade og minst mulig menneskelig kontakt....

Skrevet

He he he he:) Sånt skjer aaaaaldri her:) Jeg tenker sånn kickpuls på et senter må være bra for pms da. Ikke noe hindre harmoni som er målet, båre å slå noen. Ja, det høres egentlig veldig bra ut.

Gjest sug lut
Skrevet

Visste dere at det finnes en nettside som heter pms central?

 

How many women with PMS does it take to screw in a light bulb? One.

 

ONE!! And do you know WHY it only takes ONE? Because no one else in this house knows HOW to change a light bulb. They don't even know the bulb is BURNED OUT. They would sit in this house in the dark for THREE DAYS before they figured it OUT.

 

And once they figured it out they wouldn't be able to find the light bulbs despite the fact that they've been in the SAME CUPBOARD for the past SEVENTEEN YEARS.

 

But if they did, by some miracle, find the light bulbs, TWO DAYS LATER the chair that they dragged from two rooms over to stand on to change the STUPID light bulb would STILL BE IN THE SAME SPOT!!!!! AND UNDERNEATH IT WOULD BE THE CRUMPLED WRAPPER THE STUPID LIGHT BULBS CAME IN. WHY??? BECAUSE NO ONE IN THIS HOUSE EVER CARRIES OUT THE GARBAGE!!!! IT'S A WONDER WE HAVEN'T ALL SUFFOCATED FROM THE PILES OF GARBAGE THAT ARE 12 FEET DEEP THROUGHOUT THE ENTIRE HOUSE. THE HOUSE!! THE HOUSE!!! IT WOULD TAKE AN ARMY TO CLEAN THIS.

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, "Ikke noe harmoni, bare å slå noen" er en uttømmende beskrivelse.

Skrevet

Det skulle stå indre harmoni, men hindre harmoni er jo egentlig like bra. He he. (jeg har kanskje litt undertrykt sinne mot sånne indre harmoni-greier på treningssenter).

Skrevet

Jeg har nok også PMS. Men inni hodet variere det veldig...Og siden jeg er på hormonspiral og jeg når blør i hytt og pine, nesten hele tiden, så har jeg egentlig ikke PMS i den forstand..Bare peridoer med fryktelig kort lunte,- SOm jeg mistenker kanskje kommer regelmessig om jeg gidder telle dager......Men er bedre med hormonspiral og trening..MASSE trening...Om ikke annet er jeg i fred og ro for meg selv under treninga.....

 

Men begynner og slite mer og mer med det FYSISKE:.Magesmerter, oppblåsthet, stikninger som gjør at jeg noen dager ikke greier bomelom,- for det stikker så j......Inne i "Livmoren?????? et sted..

 

Lurer faktsik på å operere ut eggledere og livmor og dermed gå på hormoner for å hindre overgangsalderen,- men samtidig unngå mensen helt :o)

 

Men uten p-piller/hormonprevansjon er jeg psykisk et troll og fysisk et vrak som vrir seg i smerter på det verste..Når "krana åpnes" (bokstavelig talt) er det osm å stikke hull på ballongen, og alt blir bra...Bare bekymring for å blø gjennom henger igjen, samt litt av smertene.....

 

:o) SÅnn er livet..Vi skulle hatt løpetid en gang i året, eller annethvert..Alt hadde vært så mye enklere da :o)

Skrevet

2søtesmåh: får man lov å bare opererer ut alt? Hva skal til for det?

 

Jeg sliter veldig med voldsomme blødninger, voldsomme smerter, reagerer på alle hormoner med mer og oftere (kontinuerlige) blødninger. Jeg også må planlegge hvor jeg går 8 dager hver måned i frykt for å blø igjennnom til enhver tid. Tør ikke gå med lyse klær engang.... Har også en udiagnistisert magelidelse som er ganske vond. Jeg skal da søke om å fjerne slimhinner i livmoren etter hvert. Er ferdig med barn og mannen er sterilisert og alt.

 

Men jeg tenkte litt på å undersøke om det f.eks. kunne være tarm-endometriose jeg da...

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...