Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Har akkurat kommet inn på disse sidene. Er gravid for første gang, og bor i England. Har tenkt på Matilda hvis jente, da det går på både engelsk og norsk. Det er litt populært her i London, men har sett statistikkene for Norge og ser ikke dette navnet i teten der. Vi skal flytte tilbake til Norge om ett par år. Men synes jeg ser her på forumet at det snakkes mye om Matilda. Stemmer det at dette navnet kanskje er på vei til å bli en ny "Emma", som jeg har skjønt har beveget seg veldig fort oppover popularitetskurven? Vil helst være litte grann unik da! Hilsen fra London.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Jeg vet ikke om noen unger som heter Matilda. Vet om en Matilde og en Martine
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Har en datter som heter Matilda, og hos oss er det dessverre en mengde som heter det. Fint, men tror det er et navn som mange kommer til å velge fremover.
Gjest Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 Vel - jeg heter Emma og da jeg fikk navnet for 19 år siden het svært få det. Jeg har lett et år etter det perfekte navn på min nå tre uker gamle datter, og valget falt på Matilda. Jeg mener dette er et flott, sterkt og internasjonalt navn som foreløpig ligger langt unna topplisten i Norge. Tror ikke et knippe dibbere kan være representative hva angår navnetrender, gitt. Ellers er Matilda i vårt tilfelle oppkalling og diverse. Men, er ikke egentlig Mathilda den britiske stavemåten?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 he he, sammentreff med navnekombinasjonen da Kapabel. Fine navn derfor populære! Nei, her i England brukes uten h. Får en klar T da. Vår inspirasjon er Matilda i Roald Dahls bok med samme navn.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Hvordan uttales Matilda? Som Matilde? Eller med trykk på ti?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #7 Skrevet 8. april 2010 Matilde uttales vel med trykk på ti? Som Louise - Lou I se
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #8 Skrevet 8. april 2010 Sikkert lokale forskjeller. Her har Emma og Thea vært veldig populære i årevis, men det ser ikke ut som folk har lagt merke til det eller bryr seg. Hvert år kommer det noen nye i bekjentskapskretsen. Det er fine navn, da. Men lurer på hva som blir det neste popisnavnet, for har ikke høprt om noen som heter Matilda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå