Gå til innhold

Hastehjelp til eksem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

datteren min har to små slags vorter på låret, vi har fått beskjed av hudlege at de ikke er noe farlige og kan enten forsvinne av seg selv eller må skjæres bort. Da hun er livredd leger og fremmede generelt, har jeg latt de være i håp om at de forsvinner av seg selv. Men de har vært der noen måneder nå og i tilleggg har hun fått veldig tørr hud, rødnuppete og kløende rundt der...som kan minne om en slags eksem.

Har ikke time hos hudlege ennå, men hun klør sånn på dette, våkner om natta også. Smører på honning (bakteriedrepende) og olivenolje om hverandre og dette hjelper litt, men det blir bare verre.

Noen som har noen råd/kjerringråd ang eksemet....evt. vortene? Slik at det ikke klør...evt blir borte..!

Noen som har vært borti sånne vorter(mollusker) hos barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt mot kløe anbefales hvitvask som du får kjøpt på apotek. Ev kan litt Mildison smøres på i området rundt TYNT.

Skrevet

Etter mildison (som inneholder kortison og derfor må smøres tynt tynt på) må det smøres med en fet fuktighetskrem. Ca 10min etterpå.

Hvis ikke tørker huden ut, og det blir vondt værre ;)

Vi fant også god hjelp i Decubal anti itch. (Blank flaske.)

La flasken i kjøleskap i 10min før vi smurte på. Dette virket avkjølende og klødempende. Bruker det på 2åringen, og vet det virker og ikke bare er en "ønske-effekt".

Molusker vet jeg ikke noe om. Men kløende utslett hos oss kommer av ting hun har spist/drukket.

Enkelte ganger kan hun reagere på ting i ny og ne.

Skrevet

man kan pensle vorter med neglelakk.. da får ikke vorten luft og dør.. men kløen hjelper det nok ikke mot

Skrevet

Mildison som fåes uten resept, følg anbefalingene til ano'num, dere kan også prøve Eurax. Dere kan også lage eget plaster å dekke vortene over med, bruk sån silkeplaster på rull (den sitter ikke som limt fast som annen plaster på rull) og Mesoft kompresser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...