Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Vel ikke så ille da, men...Datteren min heter Matilda Elisa, og jeg trodde ikke at jeg skulle være noe annet enn storfornøyd med navnet hennes. Saken er den at hun nettopp har begynt i ny barnehage, og der er det fra før: 1 Matilda, 2 Mathilde, 1 Elisabeth, 1 Elise, 1 Lisa og en Maren-Elise. Trodde jeg skulle dåne da jeg så lappene på knaggrekkene. Ikke nok med det. I dag fikk jeg vite at nye naboer kommer flyttende, med søstrene Mathilda og Lise. Nyyydelige mennesker, men fortviler litt over at "alle" heter det samme. Skulle ha hørt mer på manne min, som ville kalle datteren vår Marikke.. Bare et lite hjertesukk fra en som er vokst opp som en av mange med samme fornavnet i klassen..
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Hva hadde du ventet? Du har jo valgt et par veldig tidstypiske navn. Ellers synes jeg det er drøyt å si at du er lei navnet til datteren din. Som om det dreide seg om et klesplagg, en pyntegjenstand, en tapet, e.l.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 a ha ha ha ha ha !!!! jeg flirer så jeg detter av stolen!!!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 Det er jo faktisk slik at en ikke kan forutse hvordan en selv kommer til å føle framover i tid? Eller er det ikke allmenn kunnskap? Jeg synes Mathilde er et veldig fint navn, og jeg kjenner ikke en eneste person som heter det. Kanskje det er tidsriktig andre steder, men det er iallefall ikke kommet hit hvor jeg bor.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 synes mer synd på barnehagen jeg som må forholde seg til så mange like navn, hehe
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Er gravid nå, med lillesøster og skal ta den heeeelt ut med navnet denne gangen. 3 2 1 eller ingen i Norge skal hete det! Og du over her. Dette er ikke bokstavelig ment, Som sagt er dette bare et hjertesukk. Har ingen planer om å bytte inn verken jenta eller navnet. Er heller litt gira nå, fordi far i huset nettopp foreslo at hun skal få et tredje navn i presang fra lillesøster når hun kommer. Sånn er den når man har navnedilla. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå