bambi på isen Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Har ikke et super godt forhold til mamma, hun er fryktelig dominerende, tror hun kan styre livet mitt osv. Nå bor vi veldig langt fra hverandre, så jeg har ikke sett henne siden august. Har merka at hun ofte glemmer ting jeg sier til henne, som feks. størrelse på klær til ungene, hun spør når hun skal kjøpe bursdagsgaver eller julegaver til dem, men kjøper aldri den størrelsen jeg har sagt, kjøper heller mindre. Men det som får meg til å bli bekymra er at igår så ringte hun til meg mens jeg var på jobb. Hun hadde vært hos legen og blitt sykemeldt i 3 uker til (har vært sykemeldt i 2 uker allerede). Så spurte hun om hun kunne komme på besøk til oss, jeg sa at ja, selvfølgelig kan du det. Hun skulle hjem å sjekke priser på flybillett, så skulle hun ringe meg. Hørte ikke noe mer før ikveld, da fikk jeg melding fra henne, der hun spurte om hun kunne komme på besøk til oss, siden hun var sykemeldt i 3 uker!! Virker jo nesten som hun har glemt at vi prata sammen igår!! Begynner jo å lure på om det er noe alvorlig galt med henne, eller om det bare er en forglemmelse. Har vært endel andre episoder også, der hun glemmer ting, men jeg er jo så langt borte at jeg får ikke fulgt med på hvordan hun er til daglig.
Brillefint - Jadda! Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Hmm... Det med klesstørrelser er jo helt normalt. Bestemødre er nok sjelden like oppdatert/intressert i barnebarnas klær som mødrene er. Ang. å reise bort i sykemeldigsperioden så er vel det litt på kanten. Mamma måtte ta ut feriedager i sin sykemeldingsperiode når hun skulle til syden.
bambi på isen Skrevet 8. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2010 Legen hadde sagt til henne at hun sikkert hadde godt av å reise på besøk til barnebarna, dette sa hun på telefonen igår. Men begynner jo å lure siden hun skrev alt på nytt i melding idag, tror ikke hun husker at hun ringte til meg igår jeg........
Gemini77 Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 Hva svarer du egenlig på 'Brillefint'?? At det er på kanten at hun ikke husket at de allerede hadde avtalt besøk eller at det er på kanten at hun skal på besøk i en sykmeldingsperiode?? For meg virker det som det du reagerer på er at hun skal "reise" mens hun er sykmeldt og ikke på det faktum at det kan være noe galt med moren til HI - som er temaet her... (det er klare regler på utenlandsopphold i sykmeldingsperiode. Å dra til datteren sin innen samme land går ikke under disse reglene..) Til deg HI.. jeg har ingen erfaring med det du skriver men jeg reagerer på at hun ikke husker en telefonsamtale dagen før. Har du spurt hvorfor hun er sykmeldt?
bambi på isen Skrevet 8. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2010 Det hun sier er at hun er konstant tett i brystet og de har konkludert med kronisk bronkitt + at det kan hende at hun reagerer på noen av såpene de bruker på jobb (jobber på hotell), skal utredes for KOLS, det er det hun har sagt til meg ihvertfall. Har hørt at hun har vært tett når jeg har snakka med henne, men har ikke tenkt over det, siden hun ALLTID har vondt en plass, eller er syk osv. Men når hun driver å glemmer sånn, så begynner jeg jo å lure på om det er andre ting som skjer med henne.......
du og jeg og vi to Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Jeg tenkte også litt på årsaken til at hun er sykemeldt - vet du noe om det? Det kan jo hende at hun ville være helt sikker på at det var greit for deg at hun kom på besøk før hun bestilte billetter - men litt merkelig at det virker som om hun ikke husker at hun pratet med deg i går om dette. Fint hun kommer på besøk da, så får du kommet litt nærmere innpå henne, og sett hvordan hun egentlig er. Å glemme klesstørrelser er helt normalt - men dersom hun har glemt at hun allerede har spurt om å komme på besøk til deg, er det verre. Men det trenger ikke bety at det er noe alvorlig galt. Stoffskiftesykdommer kan f.eks forårsake dårlig hukommelse...
du og jeg og vi to Skrevet 8. april 2010 #7 Skrevet 8. april 2010 Ja, nå svarte du på det jeg lurte på samtidig som jeg skrev. Skjønner grunnen til sykemeldingen da, og det høres ikke ut som det har noen sammenheng med evt. glemsomhet. Prøv å ikke bekymre deg for mye, men kanskje heller se om du kan lade opp til noen koselige dager med henne, det virker som om det kan kreve litt av det hvis hun er såpass dominerende. Så får du kanskje noen svar underveis. Håper alt går bra!
bambi på isen Skrevet 8. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. april 2010 Skrev det oppfor her, hun sier hun har kronisk bronkitt, og skal utredes for KOLS + at hun kanskje reagerer på noen såper på jobb. Venter på svar på de allergi prøvene!! Kanskje det er noe så "enkelt" som en stoffskifte sykdom, krysser fingrene for det :-)
bambi på isen Skrevet 8. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. april 2010 Nå tviler jeg litt på om hun kommer til å komme på besøk, var inne å sjekka priser jeg nå, det billigste hun kan få opp her er 6000 kroner tur/retur. Tror ikke hun tar seg råd tl det, men vi får nå se, kan jo hende hun overrasker og plutselig bruker så mye penger på å få se barnebarna sine. Er billigere i mai, men da skal vi ned i 12 dager,så det er jo ikke så mye vits i at hun kommer opp hit da. Skal ikke være så mye med henne da, vi må i diverse møter med byggefirmaer osv. men da har vi jo mulighet til å treffes en dag eller to ihvertfall :-)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 8. april 2010 #10 Skrevet 8. april 2010 Huff da, høres ikke helt normalt ut å glemme at man allerede har snakket om å komme på besøk. Er jo bra hun kommer da, så blir det lettere å følge med på hvor suttete hun egentlig er . (det med å glemme klesstr til barnebarna er ikke helt uvanlig) Ikke noe problem å reise bort når man er sykemeldt, sikkert mange som kunne ha godt av det. Men er regler for dette når det kommer til utenlandsturer. Ellers blir det jo lett å spekulere i å få seg en ekstra ferie...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå