Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 ang den utro i fylla tråden. Flere uttrykker i den tråden at det er greit å ta seg til rette med en overstadigberuset kvinne, fordi det er hennes egen feil at hun er for beruset til å motsette seg. Mener dere virkelig dette? Man kan diskutere opp og ned i mente hvor lurt det er å drikke seg så full at man ikke har kontroll. Men at man har drukket seg fra sans og samling gir ikke noen rett til å bare ta seg til rette. Det er ikke rart at kvinner møter mye motstand i rettsvesenet i voldtektssaker, når dette er folks mening. Hva sier du den dagen den 16 år gamle datteren din kommer og forteller deg at hun har blitt full på fest, sovnet og noen har styrt seg mens hun ikke kunne forsvare seg? "Det er din egen feil når du ikke klarer å styre inntaket ditt"
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Helt enig. Vil spy av holdningene til mange her inne. Jeg blir rasende!!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Mennesker som mener dette er greit er faktisk mindre begavet, muligens litt tilbakestående.
OsloMor Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 Totalt mangel på empati, det er veldig trist i tillegg til skremmende.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 Hvis en mann har sex med en dame som er så full at hun sovnet så er det voldtekt, men hvis en dame er drita full men er våken og har sex med en mann så er det IKKE voldtekt.
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Helt enig! Det er helt sykt at så mange syns at det er helt ok. Det er jo faktisk voldtekt når en fyr jokker løs på ei som er så full at hun ikke en gang klarer og registrere at hun ligger halvnaken på ei seng. Har tatt opp dette tema med mine kompiser, samboeren og hans kompiser og er alle enige om at en utnytter ikke fulle jenter/damer. Da er det faktisk et overgrep.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 8. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2010 Ja, jeg trodde det var av den jevne oppfattning at dette ikke er greit. Har aldri møtt noen i det virkelig liv som mener at sånn oppførsel er greit. Trodde den var forbeholdt et minimalt antall mindre oppegående avvikere. det er selvsagt et utrolig problemtatisk emne, og sikkert så godt som umulig å få noen dømt i en sånn sammenheng. For det første husker ikke kvinnen hva som skjedde, for det andre kan det ikke bevises at mannen "burde ha skjønt" at hun var for full til å svare for seg. Men loven er faktisk sånn at man ikke skal ha sex med et menneske som ikke klart kan uttrykke at det er med på handlingen. Når et menneske er så beruset at det i ettertid ikke husker hva som har skjedd. Så sier det seg selv (burde ihvertfall) at mennesket ikke er i stand til å "klart si ja" Det at disse sakene er så vanskelige gjør det jo ekstra viktig at alle at alle er enige om at dette ikke er greit. At dette er den rådende holdningen som råder. det begynner jo med en selv, og så må en forsøke å påvirke menneske rundt seg i riktig retning. Dere er jo mødre, mange av dere sikkert til guttebarn. Ta nå å innprent guttene deres at det ikke er akseptablet å gjøre sånn.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 8. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. april 2010 22:36- jo etter loven er det faktisk voldtekt.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. april 2010 #9 Skrevet 8. april 2010 Dersom hun prøver å si nei, ikke når gjennom og tilslutt ikke klarer / er bevisst nok til å ikke gi etter er det voldtekt. Så lenge hun har gitt uttrykk for at et samleie er uønsket er det det overgrep å presse dette gjennom mot hennes vilje.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #10 Skrevet 8. april 2010 Deilig er Jorunn: Hvordan kan det være voldtekt hvis hun er med på det selv om hun er full? Et eks: Hvis en mann er drita full og en dame er drita full og de har sex sammen så har de voldtatt hverandre i følge loven??
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 8. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 8. april 2010 Nei det har de ikke. For den som voldtar "burde være i stand til å skjønne at motparten ikke var ved sine fulle fem"
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #12 Skrevet 8. april 2010 Jeg har opplevd noe som ligger i gråsonen her. Jeg våknet en gang opp et fremmed sted med en jeg omtrent ikke visste hvem var, fordi jeg overhodet ikke husket noenting fra et visst tidspunkt kvelden før. Husker bare at jeg var usannsynlig dritings, ikke klarte å snakke ordentlig og alt det der. Han var nok ikke så full, så jeg føler at han burde visst bedre. Men jeg følte veldig på det der at jeg selv hadde drukket meg så dritings, og skammet meg veldig pga det ("det var min egen feil") - tok faktisk et par år før jeg kom skikkelig over det. Den dag i dag er jeg fremdeles usikker på hva jeg skal betegne hendelsen som, men voldtekt føles litt drastisk, av den grunn at jeg nok har vært bevisst (kan bare ikke huske det). Men bare så det er sagt, når folk ligger utslått og omtrent bevisstløs, så er det ikke ok å ta seg til rette. Overhodet ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå