Gå til innhold

Manglende interesse for venner/vennskap hos 5 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt bekymret for min 5 årige datter. Hun viser ikke noen spesiell interesse for å inngå noe "tettere" vennskap med andre barn.

Hun trives tilsynelatende godt i barnehagen. Hun leker med de yngre barna ( er født sent på året) men siden hun skal begynne på skolen til høsten er jeg litt bekymret for hvordan dette skal gå.

Hun viser ingen spesiell interesse for de andre 6 åringene i barnehagen, og synes de " maser og flyr rundt".

Hun er derimot veldig sterk fysisk og motorisk. Hun kan lese svært godt og også regne litt. Hun er en racer til å gå på ski både bortover og nedover, flink til å turne. Hun liker godt å " pusle " alene, og virker fornøyd med det.

Jeg håper og tror at hun henger litt etter sosialt fordi hun er langt fremme på andre områder, men jeg trenger noen innspill og litt oppmuntring. Noen som har samme erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker hun om andre? Er hun sjenert? Jeg vet ikke hva jeg skal svare deg, men ville pratet med ped.leder i barnehagen og fått en vurdering. Det viktigste må være hennes trivsel og at hun ikke holder seg tilbake fordi hun sliter i sosiale sammenhenger. Det kan kanskje hjelpe om dere inviterer barn på samme alder for å leke sammen en dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...