Gå til innhold

Hiver hele "dette-skal-de-kunne"-greia på havet!


rima

Anbefalte innlegg

http://lekegrinda.com/det01.shtml

 

Denne linken viser hva barn kan ved de forskjellige aldere. Kan bare hive hele greia på havet tror jeg. Min pode kan ikke det de fleste kan hvertfall. Ikke er jeg bekymret for at han er sein i utviklinga altså. Jeg er ganske trygg på at han lærer seg sine ting i sitt tempo og tidsnok. Men det blir litt rart å skulle se på en sånn oversikt og tenke at "Oi, han gjør bare en av de tre tingene som "de fleste kan". Jaja. Herlige gutten min er akkurat som han skal være tenker nå jeg :o)

 

Håper dere også gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den der tror jeg vi kaster ganske fort ja! Min lillemann er 9 mnd nå, og eneste han kan av 9 mnd tingene er å klappe søte! Men der har vi søren meg ligget i hardtrening også:)

 

Men stå uten støtte?? Skal de kunne det nå? Da er i tilfelle min også en treigas! Hvis jeg hadde sluppet han midt utpå gulvet nå hadde det blitt et hardt knall og fall! Lite balanse her i gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier mamma og pappa, mener de da snakker eller som lyd?

 

Hehe slike "normalutviklings" skjemar må man jo bare ta med en klype salt. Er jo forskjellig fra hvor du leser også. Har også trua på at barna lærer i sitt eget tempo og om det er normalt eller ei får bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er stor foskjell på å si lyden og ordet...

Snuppa her ma ma ma ma ma ma ma.... men, ikke mamma !

pa pa pa pa pa pa pa pa pa....men ikke pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det har jeg kasta i havet for lengst ;)

 

Lillemann er helt normal og utvikler seg i sitt eget tempo. Her får han den stimulien som han trenger, men jeg trener absolutt ikke med han. Jeg vil at han skal lære seg ting i sitt tempo og på sine premisser.

 

Syns mange av de skjemaene er veldig misvisende, så det nytter jo ikke å følge de slavisk. Noen punkter har han kanskje klart i flere mnd før han "egentlig" skulle kunne det, mens på andre punkter henger han kanskje langt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...