Gå til innhold

Vet der hva det aller beste med "mange" barn er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, at man har så mange å være glad i og å bli kjent med! :-) Gang på gang få oppleve å bli kjent med et nytt lite menneske, få kjenne at man er helt betatt og får enda en man kan få elske til hjertet nesten sprenges. At man har så mye kjærlighet å gi at det faktisk rekker til mange :-)

Mange lurer på om det ikke er slitsomt, eller veldig travelt med 4 barn såpass tett i alder. Selvsagt er det travelt, og tidvis slitsomt også siden våres ikke sover godt om natten før de blir 8-9 mnd +, men mest er det rikt. Det er fascinerende å se hvor mange ulike kombinasjoner barn man kan få med sin kjære, hjertebristende vakkert å oppleve søskenkjærligheten på nært hold og fantastisk å føle seg så rik i livet :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott innlegg!! Jeg synes du er mer enn god!! Jeg har to nå, og føler absolutt ikke jeg hadde "taklet" 2 til. Men tanke på forholdet til samboeren også....vi blir litt smågrinete mot hverandre når vi er trøtte og slitne....

Skrevet

Ååååh så flott sagt!! Jeg kjente meg helt varm inni meg nå. Har 3 tette og er til tider utslitt, men tenker det er en periode. Noen ganger er det hardt å finne gleden i de små tingene. Jeg har aldri alenetid(eller jo, når barna er i seng, men da er det bare burde burde.....) Men når jeg leste dette tenker jeg på hvor utrolig heldig jeg er! Jeg skal lese det igjen i morgen. Takk for at du fikk åpnet øynene mine litt!

Skrevet

For 3 måneder siden var jeg i tvil om jeg skulle få flere barn, selv om planen var å få 2 barn. Jeg var så sliten, trøtt og lei på et tidspunkt. Men kjærligheten har jo alltid vært tilstedet, ingen tvil om det. Men var i tvil om jeg taklet å være mor til fler enn 1 unge.

Nå er jenta 6 måneder, og jeg er veldig klar for nr. 2. Som førstegangsmor tror man at ting blir som det er, og man tror ikke at hverdagen vil forandre seg. Man ser for seg et liv uten søvn og kun amming.

Nå syns jeg det er en fryd!!! :) Hver dag blir bare bedre bedre. Jeg vurderer faktisk 3 barn nå :)

Herlig å høre at er så fantastisk med mange barn :)

Skrevet

Jeg ville ikke ha flere barn hele første året etter vår eldste ble født, men heldigvis endret jeg mening. På en måte synes jeg det var mer slitsomt med førstemann, altså å bare ha ett barn, enn det er nå med fire. I kveld f.eks er jeg alene her og har vært alene i hele dag. Likevel synes jeg det er greiere å være alene med alle barn og få dem i seng nå, enn jeg synes det var når jeg bare hadde eldstemann.

Ellers så synes jeg også det er kjekkest når barna blir større, skolealder er helt fantastisk :-) Da kan man snakke med dem om alt mulig rart, det synes jeg er godt.

Skrevet

Har hatt mine bølgedaler jeg også, og har dem fortsatt, om det er noen trøst. Noen dager, til og med uker, er helt utmattende rett og slett. Da er det viktig å ha fokus på det positive, men ikke alltid like lett, så greit om jeg kunne hjelpe deg med det i dag. Kanskje du kan hjelpe meg en annen dag når jeg er helt utslitt ;-)

Skrevet
:) Den trengte jeg i dag, for det er hakket før mine ligger til salgs på finn.no
Skrevet

Takk for det. Trengte det.

Her har det ikke vært vår dag nemlig..

Hilsen en 4-barnsmor.

Skrevet

Må smile litt :) Godt at en ikke er alene om å bli sliten. Og jeg har ikke fire engang, bare to pluss en snart ferdig i magen.

Skrevet

Ertepose.. til salgs?

Jeg GIR bort mine på Finn i dag haha.. Dekker frakt og jeg.

*galgenhumor*

Skrevet

HAHA...min mor har aner fra sunnmøre, så jeg forsøker meg på en minstepris:) Syke tvillinger, og en 6 åring med pms og en mor som angrer på å si ja til pendling:(

Skrevet

Dette var et hjertevarmende innlegg som ga meg et godt smil om munnen. Selv om det ikke endrer innstillingen min til evt flere barn, så var det utrolig koselig å lese. En varm klem sendes deg fra meg :-)

Skrevet

Så herlig å lese. Jeg har også 4 barn i tett alder, og høsten og til dels vinteren har til tider vært tøff, både pga urolig baby og andre leie ting i familien. Da er det lett å glemme det man har og å faktisk se de fantastiske små menneskene de virkelig er. Både jeg og mannen har følt vi bare har slept oss gjennom dagene til tider, gått litt på automat. Nå har heldigvis alt lettet og vi koser oss igjen og klarer å se over tåken.

Ingen dag går over uten at jeg har fått mange gode klemmer, en eller to "gla i deg mamma" eller "så fin du er mamma" (hvis jeg har på meg litt sminke en dag;)). Til tross for krangling så stiller de opp for hverandre, trøster hverandre og hjelper hverandre hvis det trengs. Og de er så herlig forskjellige, og klarer å overraske meg med et eller annet utsagn eller gullkorn hver dag. Jeg har 4 fantastisk flotte jenter, og prøver å tenke på hvor heldig jeg er hver kveld før jeg sovner.

Jeg lurte alltid på hvem mamma og pappa var mest glad i av oss før, men nå vet jeg. Man kan ikke rangere barna sine, man er bare like glad i alle uansett hvordan de er. Ganske utrolig egentlig.

Så ja, vi er utrolig heldige:)

Skrevet

Det var også fint skrevet ormeyngelet.

Hjertesukk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...