Gå til innhold

Jobbmuligheter......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil først bare nevne... ja, jeg er nok litt naiv men jeg trodde faktisk samfunnet vårt hadde kommet lenger. Det har nylig gått opp for meg hvor stigmatisert kvinner blir på arbeidsmarkedet, spesielt om du er rundt 30 år uten barn eller med små barn - da tenker arbeidsgiver SYKEDAGER... og videre, spør de om du har et solid nettverk - med tanke på at noen kan passe det syke barnet, gud forby om du blir borte fra jobb...

Nå har det seg slik at jeg jobber i det offentlige og har en sikker jobb, men jeg ser hvordan kvinnelige bekjente sliter med å komme seg ut i jobb - de får ikke jobben, selv om de er kvalifisert.

Kjenner jeg blir forbanna. Vel, det var godt å få ut......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi har langt igjen på likestillingsfronten her i landet. Kvinner tjener i gjennomsnitt 84,5 prosent av hva menn gjør i måneden, og blir også som du sier puttet bakerst i søknadsbunken i enkelte tilfeller.

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg er så utrolig enig med deg!

Har ofte lurt på hvor mange ganger jeg har tapt mot en mann i samme alder og med samme kvalifikasjoner som meg..

Skrevet

enig..

Og kvinner diskriminerer også kvinner. Var en kvinnelig arbeidsgiver som sa rett ut at hun skulle ønske hun turde å ansette meg, men fordi hun selv hadde fire barn kunne hun ikke ta sjansen på ansette meg som har barn i barnehagealder..

Skrevet

Jeg har fått kjent akkurat den problemstillingen der ja, også ganske nylig...

Jeg er alene om barna og har lite nettverk rundt meg som kan hjelpe meg om barna blir syke....

veldig tøft å komme seg ut på markedet,når det skal være på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...