Gå til innhold

Disneyland Paris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som ha vært der?

Vet om et hotel som ikke koster skjorta? Som ikke ligger så langt ifra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk Sembo.no. Det finnes haugevis av bosteder rett i nærheten av parken til overkommelige priser, ofte med buss som går inn til parken. Sembo har jeg brukt ofte og til nå aldri noe tull. Vil du bo i selve parken, er det rimeligere å gå på sidene til Disneyland og bestille der. (Har nettopp sjekket det selv) Noen bekjente betaler 1900 for 4 netter i slutten av juni. (2 stk) I grei avstand til parken på brukbart og nytt hotell.

Skrevet

Heisann.

Vi var der i oktober, og bodde på et disneyhotell med utsikt over innsjøen. Eneste årsak til det var kun fordi dem hadde et supertilbud der og da.

Året før bodde vi på en en ganske god hemmelig som har det vanskelige navnet Hotel Ibis Marne La Vallée Val d'Europe.

Beliggenheten er den mest perfekte du kan få.

Hotellet ligger 20m fra "jernbanestasjonen" og det er kun ET bittelite stopp til Disneyparkene.

Hotellet ligger også 50m? fra et kjempesvært kjøpesenter med egen outletavdeling og stort akvarium.

Og så var det prisen da??

Latterlige lav ;)

Kun 78 euro pr. natt for dobbeltrom for inntil to voksne og to barn. Frokost kommer i tillegg.

http://www.ibishotel.com/gb/hotel-5646-ibis-marne-la-vallee-val-d-europe/index.shtml

Noen ulemper med hotellet?

Egentlig ingen. Det har i utganspunktet bare to stjerner.

Men, dette er kun fordi rommet ikke har minibar og fancy kunst på veggene. Til gjengjeld er sengene nydelige, og badet så rent at du spise medbrakt frokost på gulvet. Ellers så er betjeningen ung og du finner ingen som åpner dørene for deg, men til gjengjeld så snakker alle engelsk. Baren er døgnåpen.

Og at frokost ikke er med i rommet er faktisk bare et pluss.

Ungene kommer til å hyle om frokost med mikke mus og kompani uansett ;)

Skrevet

Hva er alder på barna som dere er der med?

Er 4 år for lite?

Skrevet

Har ikke bodd på hotell i nærheten, så det kan jeg ikke uttale meg om, men det finnes jo en hel haug. Og bor man i Paris er det jo uansett bare en rask togtur dit og stasjonen er rett på utsiden av inngangen til parken.

Ellers anbefaler jeg å dra utenom sesongen. Vi var der i juli og det var et mareritt. Aldri mer. Kø overalt og det var ikke morsomt for noe.

Fire år er ikke for liten, jeg synes generelt parken var best for de minste, med lite spennende attraksjoner for de eldre/mer vågale.

Skrevet

Andre som også kan si hordan det er for 4 åringer der?

Og når er det best å reise utenom juli??

Skrevet

Er 4 år for lite?

-----------

Nei, absolutt ikke ;)

Min var vel tre år første gangen vi der.

I parken finner du faktisk en hel avdeling med attraksjoner beregnet kun for småttiser.

Skrevet

Jeg syns ikke juli er så ille. Det lønner seg å gå dit litt senere på dagen og bli til det stenger. Etter paraden går flesteparten og da er det ikke køer i det hele tatt. Minste her er der for fjerde gang nå til sommeren, og var der som 1,2 og 3 åring og. Koste seg like mye alle gangene

Skrevet

Hadde ikke tatt med en fire åring på et sånn sted, det blir så stort at de fullstendig mister oversikten og ikke klarer å få med seg noe.

Vi holder på å spare til en tur til Disney land i Florida som vi skal ha når minsten blir ti år alså om ti år.

Skrevet

det blir så stort at de fullstendig mister oversikten

-------------

Kanskje du burde vente med å uttale deg til du faktisk har prøvd???

Vel, for å gi det inn med teskje så kan du blant annet lese;

http://www.disneylandparis.dk/disney-parkerne/disneyland-park/lande/adventureland/forlystelser/le-passage-enchante-d-aladdin.xhtml

Det er altså laget til massevis av gode, enkle og lettoversiktlige attraksjoner, spesielt beregnet for de minste, altså de under fem år.

Dette gjør til at alle unger som liker noen av disney-figurene vil kunne ha glede av å besøke en slik park.

Vi var der i fire dager, og jeg er sikker på at treåringen min kunne ha vært der en måned uten å gå lei.

Og et lite hint til de som har litt større unger, eller små unger som liker det skummelt;

Besøk parken i Paris siste uka av oktober, når dem feirer halloween....

Dette er det mest fantastiske jeg noensinne har opplevd!!!!

Vi var der på dagtid, mens parken var nesten "døgnåpen" på det skumleste.

Skrevet

Var der med en 4-åring i fjor, og det var ikke mye pjokken ikke kunne være med på da mht attraksjonene. Hadde tre dager i parken, og veslegutt var i ekstase!

Merk, dersom du bor på et Disneyhotell som finnes i mange ulike prisklasser, slipper du inn i parken før de åpner for allmennheten. Mange attraksjoner er åpne allerede da - uten kø : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...