Gå til innhold

Det gjør SÅ vondt! -legging og søvn


rima

Anbefalte innlegg

Pappa har lagt lillebror hele denne uka. Og det har gått greit nok fram til i dag. Han har hylt i 20, 15 og 15 min. Nå i kveld har han holdt på i 45 min og høres ganske utmattet ut. Huff og huff. Mammahjertet mitt bløøøør! Jeg har jo lyst å ta han opp og gi pupp. Men pappa er steinhard og sitter ved senga og stryker og koser. Ja, det er bare sånn det må være, men det er like vondt fordet!

 

Så håper vi å innføre samme metode ved nattevåkningen etterhvert. Aner ikke hvordan vi ellers skal få rolige netter før jeg begynner i jobb igjen...

 

Huff - var kveldens sukk fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Rima!

Ville bare sende noen trøstende tanker.

Huff jeg vet hvordan det er. Og disse pappaene er jo riktige tøffe og noen ganger da.

Noen ganger hadde jeg bare lyst til å rive opp døra og holde ungen min.

 

Men en ting vi la merke til, Adrian ble mer hysterisk når vi var der inne med han. Har dere prøvd Ferber Light som de kaller det?

Kanskje det går raskere da?

Kanskje lillebror blir mindre frustrert?

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Ja, har lest litt om søvn og Ferber er jo ikke noen dum ide. Vi er vel halvveis på den tenker jeg. Kvalifiserer det til light tro?

 

Jeg har lest litt om søvnassosiasjoner. Tror nok lillebror tenker at byssing og pupp er søvn. Så vi prøver å bryte den tanken først. Så får vi se om vi må gå videre fra det. Nattpuppen skal også kuttes ut nå, så håper vi på mer søvn.

 

(Håper bare ikke helsesøster og barnelegen har rett i at det kan være polypper og oksygenmangel nå da. Da føler jeg meg bare slem som tyner babyen min. Huff.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm - overraskende nok, så går dette bare bedre og bedre :o)

Helga har vi tilbragt på hytta. Da har jeg lagt lillebror og han har sovnet fort og greit som før. Men han har sovet lengre perioder om natta - 3 og 4 timer i strekk!! Om dette har noen sammenheng med "tyninga" vi drev med forrige uke vites ikke. Men vi føler at vi er på vei mot en bedring her. JIPPI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...