Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Siden vi liker så godt og disse unge og eldre mødre, hva med fedrene?? Syns virklig ikke at de skal få slippe unna;) Eks så kjenner jeg unge fedre som er kjempeflinke som tar seg av både bleieskift og nattevåk. Må si at jeg syns at de unge fedrene er flinkere enn de eldre fedrene som jeg kjenner. Eldre fedre jeg kjenner; Som mener at unger og spesiellt babyer er kvinnfolk arbeid og som nekter og løften finger for i det hele tatt og hjelpe til. Skal alltid ut på byen i helgene eller konstant henge med kompiser pga av at "kjerringa" maser så fælt, unger som skriker og babyer som er oppe om nettene (da er det kona som er oppe med ungene om nettene). Liker alltså best unge fedre;) Hva mener dere???
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Mannen min er "ung" far. Han var 22 når snuppa kom til, å han er helt virkelig verdens beste pappa! Han tar seg av alt som skal gjøres med henne, leker og har masse overskudd :-) Spesielt nå som jeg er gravid:-) Han er ikke såå flink til husarbeid - mammas gutt *blæ*, men det kommer seg vell...
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 De eldre henger vel ikke på byen lengre? Pappen til mine barn er 38 år (var 35 da første kom) og han gjør minst like mye som meg med hus og hjem, faktisk mere!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 Jeg liker de unge. Syns de eldre virker litt for gammeldagse og veldig opptatt av jobben. Sitter nesten aldri på gulvet med barna heller. Jeg har en ung pappa til barna mine og han er verdens beste pappa. han gjør like mye som meg. Så stemmer nok for de unge fedrene:)
petite fleur Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 Samboeren min var 34 da han ble pappa, og er en skikkelig hønepappa (hvis det er noe som heter det). Er skikkelig nøye med påkledning av gutten, passer på som en hauk når han skal gå i trapper og ute på gata osv, og er kjempeflink til å leke med gutten vår. MYE flinkere enn jeg er. Når mor er bortreist ser huset ut som et bombenedslag, og det er pølse i brød til middag hver dag, men jeg synes likevel han er en super pappa :-)
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Tja, forskjellen mellom unge og eldre fedre er vel som forskjellen mellom ynge og eldre mødre - alle er forskjellige og takler situasjonen på sin egen måte. Personlig tror jeg oppdragelse har veldig mye og si i forhold til fedre og deres foreldrerolle. Min samboer er 5 år eldre enn meg, jeg var 17,5 da vårt første barn så verdens lys for snart 4 år siden - etter at vårt første barn ble født så jeg mer og mer hvordan foreldrene hans oppdro ham. Han har aldri vært vant til å ta i et tak, hjelpe til i heimen osv. Han har alltid hatt frie tøyler, et typisk bortskjemt barn som alltid har fått viljen si på alle mulige og tenkelig måter, men han er blitt flinkere med barna våre etter at vårt yngste barn kom til verden for litt over 1 år siden. Jeg er glad han er litt mer vettug enn sin far som nekter å skifte bleier på barnabarna sine og som glatt innrømmer at han knapt har skiftet bleier på sine egne barn oppgjennom oppveksten deres og som samtidig er stolt av det. Han mener også at likestillingen ikke skulle ha funnet sted og at kvinnenes plass i samfunnet er i heimen samt å ta vare på barn. Blir uvel av holdningene hans, og er glad min samboer ikke er fullt så ille selv om det er helt klart at disse holdningene fortsatt hersker innenfor hans familie. Svigerfar ble far sent i 20-årene og var den gang av de "eldre fedrene". Min egen far derimot er annerledes, han ble far for første gang tidlig i 20-årene og er mer barnekjær og litt mer til stedet i tilværelsen til barnabarna sine. De gangene vi er på besøk, eller han kommer på besøk tar han de med seg på tur, leker med de, steller og mater de osv. Men igjen, jeg tror oppdragelse har mer og si enn alder når det kommer til menn og farsrollen.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #7 Skrevet 8. april 2010 Latterlig innlegg av HI. Mannen min er en "eldre far", og han er en kjempeflink og tålmodig pappa for toåringen vår. Er nede på gulvet og leker med duplo og tog etc., leser masse bøker og går turer, skifter bleier og bader ham etc. En del venner med "unge fedre" til barna sine, må jeg si fokuserer mindre på familieliv,og mer på at de har "plikt" til å tilbringe så og så mye tid med barnet slik at de kan bruke tid på seg selv etterpå - da helst venner, fest og moro, interesser. Venner er visst mer viktig for unge fedre enn for eldre fedre, et dårlig trekk at mange unge fedre ser på unger som pliktarbeid de må skynde seg å bli ferdig med så de kan virkelig nyte livet med venner, venner, venner. Meningsløst.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #8 Skrevet 8. april 2010 min mann er godt over 50 og har 3 små barn under 4 år og han gjør alt med ungene når han er hjemme... han legger dem hver kveld,skifter alle bleiene når han er hjemme og springer rundt å leker med ungene... forstår ikke hvor han tar kreftene sine fra, de fleste som er over 50 hadde aldri klart det han klarer...han er mye sprekere enn meg enda eg er en del år yngre... han gleder seg til nestemann kommer og han tar glatt to barn på ryggen på fjellturer... min mann er vel det en kan rekne som eldre far,men han er virkelig helt fantastisk med ungene...
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #9 Skrevet 8. april 2010 21:36 Hva mener du med at dette er et latterlig innlegg ? Hi har rett i at det alltid er unge og eldre mødre som får gjennomgå, så hvorfor ikke ta mennene også? Jeg har en ung far til mine unger. Vi var begge 20 år da vi fikk førstemann og 22 år da vi fikk nr 2. Min samboer er aldri på byn og ikke er han noe særlig sammen med kompiser heller. Han er en veldig flink pappa som tar seg veldig godt av ungene våre. Han er utrolig flink. Han setter meg og ungene forran alt. Svogeren min som er over 10 år eldre enn oss er ikke så dyktig. Han flyr på byn når han kan, er med kompiser og i følge svigerinnen min så har han ennda ikke skiftet en bleie. Datteren deres er 3 år... Så ja jeg er glad jeg har en ung far til mine barn;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå