Gå til innhold

syk akvariefisk.. hva er mest humant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 3 år gammel fisk (platy) som har blitt ynnere de siste 3 ukene, og nå bærer den tydelig preg av å være syk og har ikke bra livskvalitet.

Hva er mest humant?

La den leve til den går bort av seg selv eller finnes det en måte å avlive den hurtig på? Er så vondt å se den lide...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi hadde syk akvariefisk ringte jeg til dyrebutikken der den var kjøpt og spurte. Fikk da beskjed om at det faktisk var mest humant og la "naturen gå sin gang".

Det er vondt å se på, men visstnok det som er det beste.

Skrevet

Mamma fikk beskjed om å koke opp vann og slippe den oppi, da dør de raskt og greit. Men det var en vanlig gullfisk da, slørhale....

Skrevet

om fisken er liten, noe den er siden det er en platy, så er det mer humant å drepe den. Den raskeste og 100% smertefrie metoden, er å koke vann og slippe fisken oppi. den dør i det den treffer vannflaten. men med en gang du får fisken oppi, sleng på et lokk. De kan få dødsspasme og dermed hoppe ut av kjelen.

Skrevet

nei huff da, det hørtes jo skikkelig grotesk ut :S Jeg pleier bare å la naturen gå sin gang når mine fisker har vært syk. Husker en gang da den ene guppy fisken min som var høygravid holdt på å dø. Meg og min søster prøvde å ta redde babyene så vi skjærte opp magen i det øyeblikket fisken døde, satt leeenge å ventet på at den skulle dø, 1 fisk overlevde =) =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...