Gå til innhold

Jeg er ferdig, takk for meg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig fått min lille baby og er bare hjemme og koser meg! Hun kom i "rekordfart" dagen etter termin ;)

Jeg har jo lest masse både her inne og andre steder og ble litt tatt på senga faktisk...

Jeg våkna kl 00.45 av at det "rant" litt, så jeg gikk på do. Tissa og tørka meg og så at det var litt blankt slim og litt ferskt blod. Tenkte bare at slimproppen hadde gått og gikk til sengs igjen. Så lå jeg der og kjente jeg fikk litt murringer..... Etter en time med murringer komjeg på at kanskje det var rier og at jeg burde vekke samboeren ;) Så jeg gjorde det. I tre-tiden ringte jeg føden og dama der sa at dette kunne ta lang tid (thank you, det visste jeg), så om det ikke tok seg opp så kunne jeg komme på observasjonsposten mandag morgen (dette var natt til søndag) kl 08. Men jeg måtte ringe om det tok seg opp.

Kl 06 ringte jeg igjen; siste timen hadde jeg hatt rier med en varighet på 1-1.5 minutter, med 7-5 minutter mellom hver ri. Fikk beskjed om å komme inn til vurdering, siden det ikke var regelmessig enda....

Kom inn 07.30, hadde 3 cm åpning og helt regelmessige rier.... Så lå jeg jo der da og tenkte " nå skjer det...."

GUD DET VAR GODT da jeg endelig fikk pressrier!!! Omsider få gjøre noe, ikke bare puste meg gjennom det... Kl 11.21 var hun ute; 50 lang og 3110 tung :) LYKKE!!!

Navlestrengen tre ganger rundt halsen og frisk og rask. Hun brakk halebeinet mitt på vei ut, men det er til å leve med!!!

Utrolig fornøyd med fødselen, ikke skremt og kommer til å gjøre dette igjen! Fødte henne stående på kne, utrolig effektivt! Ingen smertestillende og alt var rolig hele veien! Hadde en fantastisk jordmor!

Fikk dra hjem dagen etterpå, har "jordmor hjem" ordning og vi bare koooooooooooooooser oss!!!

Lykke til alle dere andre som venter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Gratulerer så mye:)

Men hva er "jordmor hjem" ordning. Hvilket sykehus har dette?

På forhånd takk for tilbakemelding:)

Skrevet

Jeg fødte på haukeland i Bergen. Det er sikkert flere sykehs som har jordmor hjem ordning, men det er iallefall for de som er friske nok tilå reise hjem ett døgn etter fødselen. Da kommer jordmor hjem til deg etter avtale, første gangen 48 timer etter hjemreise og så for å ta føllingsprøven døgn 5 og for å veie babyen. Og om man trenger det, så kan de komme flere ganger ;)

Jeg var veldig frisk og rask og motivert for å dra hjem til mitt eget hus, og ammingen gikk greit. Nå er jeg "verdensmester" i amming (syns det var greit å få opplæring på sykehuset og så få øve oss hjemme i ro og fred). Samt at hverken jeg eller samboeren var spes sugen på å være alene hver for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...