Gå til innhold

Har vert på vekst kontroll og....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen var 2.3 kg!!! er komt til uke 31+2 etter ul.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var vel en stor/liten baby :-) Ikke alltid så nøyaktig disse målingene da... Hvor stor er den beregnet til termin da? Er det noen spesiell grunn til at den er så stor?

Skrevet

finner ingen "feil" men overlegen på sykehuset mener kanskje det er en mulighet for at terminen min er feil.... vart regna som + 27% større enn normal, men på mensterminen er den bare 10 % større ...

anslo at han kommer til å bli 4500-5000g ved ultraydtermin

Skrevet

Hei

Mitt første barn var stor ved fødsel og jeg har nå bedt om oppfølging på nr 2 for dette.

I uke 32+2 ble min baby i magen estimert til 2300 gram +- 300gram (alltid noe feilmargin).

Jeg er nå i uke 34 og snakket med legen min om dette senest i går, og vil da se litt an på symfysemål og min vektoppgang før hun evt sender meg til sykehuset for ny vekstestimering i uke 36-37. Jeg fikk mitt første barn i uke 37, 4300 gram, og om jeg får et like stort nå så er det ikke aktuelt å gå over termindatoen..

Skrevet

Jeg er i uke 33 og jeg har ingen oppfølging over hode... ligge godt over snittet på sf- mål, men ingen reagerer på det. Hvorfor får noen ekstra ul undersøkelse mens andre, meg, må klare meg selv hele svangerskapet?

Misunnelig på de som får tett oppfølging...

Skrevet

Høyt symfysemål er ikke ensbetydende med stor baby.

Jeg spurte JM om jeg kunne få vekstkontroll og hun sa at det ikke var nødvendig før rundt uke 38 hvis målene var veldig høye. Mine er høye, det var de forrige gang og men ut kom en på 3.6, jeg er litt mer stressa nå merker jeg.

Skrevet

Under mitt første svangerskap fikk jeg heller ingen oppfølging på dette, men jeg tok det opp med jordmor jeg gikk hos da og hun sa jeg ville få et barn på 3500 gram ved termin. Selv er jeg ikke altfor stor men min familie får store barn.

Under den første fødselen så begynte det å bli hektisk på slutten da jeg ikke fikk barnet ut og jeg ønsker ikke å risikere noe sånt en gang til. Barnet veide da 4300 gram, 16 dager før ul termin.

Jeg trodde det faktisk var normalt å få en ekstra ul undersøkelse rundt uke 32-34 nå? Jeg spurte min gynekolog og han sa han pleide å sette opp dette. Men om dette gjelder alle vet jeg ikke. Nå er jeg så godt kjent med både han og legen min etter å ha vært `kunde` der i over 10 år så jeg spør om å få ekstra estimering for å slippe komplikasjoner ved for stort barn ved fødsel. Hvordan utfallet blir vet jeg jo ikke ennå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...