Gå til innhold

Invitert i bryllup jeg ikke vil gå i...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det verste er at jeg ikke kan si nei. Det gjelder et familiemedlem jeg ikke har noe til overs for for å si det mildt. Og de har ikke noe særlig til overs for oss.

F... skulle gjerne hatt en vanntett unnskyldning for å slippe å gå. Vet at dagen for vår del blir falsk med påtatte smil. Noen som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkas brudepar er min første tanke. Håper ikke noen tenkte sånn da de ble invitert i vårt bryllup...

Skrevet

Men i og med dere er invitert, kanskje det er en invitasjon til å få et bedre forhold?

Ellers så tenker de at vi må jo be de, de er jo familie, alle andre vil reagere..

Kan du ikke bare sende tilbake og takke nei, dere trenger vel ikke forklare så mye?

Skrevet

Si at du har hemorider eller klør i ræva! Ikke noe særlig og drive og klø seg i ræva i full offentlighet. Den unskyldningen hadde jeg skjønnt asså!!

Skrevet

Åhh.. hahaha..ræva..ræva.. det klær..hehe..ræva..

Hva?? er du 4 år eller?

Skrevet

Er du helt fjern eller kjerring?

Eller skal jeg si umodne guttunge?

Skrevet

Vi inviterte noen vi helst ikke ville skulle komme fordi vi følte at vi ikke kunne la være da vi gjerne ville invitere alle andre slektninger i "samme kategori". Vi ble lettet da vedkommende serverte en tynn unnskyldning og takket nei ...

Skrevet

Skjønner deg faktisk godt jeg, HE... jeg valgte å ordne så jeg ikke var i bryllupet til min egen søster... blant annet pga hennes forventninger... (hun la bryllupet på termindagen min, og ville likevel jeg skulle synge... da det ble klart at jeg skulle ha planlagt KS fire dager før, mente hun i alle fall at DA kunne jeg jo synge, for da var jo ungen ute....)

Så man kan ha ulike grunner til å ønske å slippe å gå i bryllup, også til sine nærmeste... har ikke noe godt råd, så lenge du mener du ikke kan takke nei... (jeg spurte på sykehuset om jeg fikk bli til søndagen, og det fikk jeg)

Du får evt få "omgangssyken" natt til bryllupet? Hvis det er så ille at du ikke orker være der, mener jeg...

Skrevet

Eeeh... HE = HI

Hilsen anonym 17:20

Skrevet

Vi inviterte tanten og onkelen min som vi virkelig håpte ikke ville komme. De kuttet ut all kontakt med resten av familien pga masse krangling rundt arvoppgjør. Trist, men når vi så deres "true colors" var de ikke mye å spare på. Når de takket nei, eller rettere sagt sendte en mail hvor det bare sto "nei", tenkte eg ok det var nesten 3000 kr spart :) Hvis du ikke vil i bryllupet deres, taker du bare pent nei og ferdig med det!

Skrevet

Nei..har ikke vært i samme situasjon, men jeg synes det høres litt trist ut. Hvis du ikke tror at de egentlig ikke vil ha dere som gjester, for det ønsker de vel ikke hvis de ikke liker dere ? Da er det vel bare å finne på en unnskyldning, for dem og deres del.

En bryllupsdag ønskerr man å dele med mennesker man setter pris på.

Skrevet

Enig me dmammaen til Odin, bare si takk men nei takk. Hvis de ikke har mye til overs for dere heller, blir de sikkert bare glade for at dere ikke kommer.

Men hvis du må ha en unskyldning så kan dere feks si at dere skal på ferie og at dere ikke er hjemme på selve dagen deres. Hvis dere har liten kontakt så slipper du lett unna med en liten hvit løgn;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...