Gå til innhold

Hvor ofte skal spebarn bæsje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nyfødte har ikke bæsjet på 3 dager, men jeg leser i spebarnsboken at de skal ha avføring minst 1 gang til dagen...

Han legger på seg greit, men er litt grinete til tider...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger som får morsmelk kan godt gå inntil et par uker. MME-barn bør ha avføring minst annen hver dag.

Skrevet

Stakkars.. kanskje litt forstoppa??

Prøve litt malt eller sviskejuice da?

Skrevet

Hvis barnet får kun morsmelk, spiller det ingen rolle hvor ofte det bæsjer. MORSMELK-BARN BLIR IKKE FORSTOPPET!!! Alt er normalt for morsmelkbarn, og du har ingen grunn til å bli bekymret:-)

Jeg har fullammet to barn. Førstemann bæsjet sikkert 5-7 ganger om dagen, mens lillegutt bæsjer ca hver 3.-4. dag. Da tar han til gjengjeld i, og bæsjer 2-4 gang på samme dag.

Hvis barnet får mme vet jeg ikke egentlig hva som regnes som "forstoppet". Men forsøk å stryke magen med sirkelrunde bevegelser MED klokken, og lage gå-bevegleser med beina. Det setter ofte i gang tarmen.

Ring gjerne helsesøster i morgen hvis du er bekymret for barnet (som sagt, ikke nødvendig hvis barnet ditt kun får morsmelk), men IKKE la panikken ta deg og begynn med svisker og gud-vet-hva av kjerringråd før du har snakket med noen som har peiling:-)

Hilsen Laila

Skrevet

Takk for svar!

Han får både morsmelk og mme...

Skrevet

Og der kom omsider bæsjen, hurra!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...