Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Min nyfødte har ikke bæsjet på 3 dager, men jeg leser i spebarnsboken at de skal ha avføring minst 1 gang til dagen... Han legger på seg greit, men er litt grinete til tider...
Gjest ->>- Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Unger som får morsmelk kan godt gå inntil et par uker. MME-barn bør ha avføring minst annen hver dag.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Stakkars.. kanskje litt forstoppa?? Prøve litt malt eller sviskejuice da?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 Hvis barnet får kun morsmelk, spiller det ingen rolle hvor ofte det bæsjer. MORSMELK-BARN BLIR IKKE FORSTOPPET!!! Alt er normalt for morsmelkbarn, og du har ingen grunn til å bli bekymret:-) Jeg har fullammet to barn. Førstemann bæsjet sikkert 5-7 ganger om dagen, mens lillegutt bæsjer ca hver 3.-4. dag. Da tar han til gjengjeld i, og bæsjer 2-4 gang på samme dag. Hvis barnet får mme vet jeg ikke egentlig hva som regnes som "forstoppet". Men forsøk å stryke magen med sirkelrunde bevegelser MED klokken, og lage gå-bevegleser med beina. Det setter ofte i gang tarmen. Ring gjerne helsesøster i morgen hvis du er bekymret for barnet (som sagt, ikke nødvendig hvis barnet ditt kun får morsmelk), men IKKE la panikken ta deg og begynn med svisker og gud-vet-hva av kjerringråd før du har snakket med noen som har peiling:-) Hilsen Laila
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 Takk for svar! Han får både morsmelk og mme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå