mjhanse Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Da har jeg vært hos jordmor. Hun overrasket meg med at hun kunne strippe meg. Jeg trodde ikke hun gjorde det så har ikke tenkt tanken engang. Men tror hun skjønte hvor sliten jeg var etter så mye falske alarmer så hun foreslo dette selv. Sjekket åpning og jeg har bare 1,5cm som jeg har hatt lenge. Og jeg er IKKE moden. Livmorhalsen var hard og lå langt oppi der. Hun strippet meg og håpet at dette skulle hjelpe. Satt og noen ekstra nåler for at kynnerne jeg har skal sette fart og bli rier, men kunne ikke love at det hjalp. Hun sa og at alle kjerringråd er noe tull og at hvis jeg tenkte på å prøve det så burde jeg ikke bruke kreftene til det. Det hun derimot anbefalte var at vi skulle dra rett hjem å avslutte hele behandlingen med en god dose sex. Hun ønsket meg lykke til, men regnet med å se meg igjen til mandag ( (dagen etter termin) Så de siste 3 ukene med slitsomt mas fra kroppen har ikke vært til noen nytte og bare gitt oss forhåpninger om at fødsel er rett rundt hjørnet hele tiden. Jeg er kjempeskuffet!! Men det var veldig greit at hun sa det slik at vi kan roe oss ned litt. Han kommer jo ut innen de neste 2 ukene uansett hva som skjer.. Jeg hadde helt klart ikke ventet så ille som jeg har gjort om det ikke hadde vært for at vi flere ganger har trodd det var i gang og har trodd at de sterke kynnerne jeg har hatt må ha modnet meg. Men så feil kan man ta.. Da får jeg bare ta meg en dose tålmodighet i denne ventetiden. Vet vi er flere med falske alarmer som venter i spenning, så jeg tenkte at det var greit for dere også å vite hva jordmoren min sa. Håper selfølgelig for deres del at det virkelig skjer noe modning i det minste med disse vondtene. Masse lykke til!
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 huff, det er ikke bare med denne ventingen... har også fått akupuntur i dag men ikke skjedd noe enda.. er 5 dager over ul og fått time til overtidskontroll den 16... men det virker plutselig lenge til. får håpe kynnerene dine tar av og at du snart har mini i armene. lykke til:)
Lunda med lillegutt Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Skjønner godt at du er skuffet, man håper jo at smertene skal ha en slags misjon! Jeg var også hos jm i dag (tilbød ikke sjekk av modning eller stripping og jeg spurte ikke), hun sier at man kan ha utbytte av kynnerne i forhold til at fødselen går raskere, selv om det ikke skjer allverdens modning i forkant. I tillegg sa hun at det kan gå noen timer fra ikke-moden og til veldig moden, det kan altså skje raskt. 1,5 cm trenger altså ikke bety at du er langt unna. Med førstemann gikk jeg i fødsel to dager etter at 1 cm var konstatert. Jeg er en av dem som ikke tror noe på alle disse kjerringrådene og som ikke gidder å stresse med dem, men akupunktur har jeg tro på så det tar jeg. Kan kjenne at alt "øker på" når jeg har tatt nåler! Dessverre er ikke neste time før på mandag. Håper du får en god helg og noen gode netter med søvn mjhanse, snart er vi i mål!
Gjest Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 Vi er flere som venter med deg og enig med Lunda at plutselig kan det skje noe! Hold ut, vi er alle snart i mål og det skal bli så utrolig deilig,da glemmer vi snart den strabasiøse siste tiden:))) Da kan vi bare beundre nurkene våre jenter...Blir absolutt den siste her så jeg skal nyte tiden til fulle:)))
Mammatil4jenter Skrevet 9. april 2010 #5 Skrevet 9. april 2010 Jeg er 9 dager over termin i dag.. Og har fått time til overtidsvurdering på sykehuset mandag. Da slippes jeg ikke ut igjen før babyen har kommet. Hadde virkelig ikke trodd at jeg skulle bli satt i gang denne gangen, da min førstefødte kom 8 dager over termin. Men denne er noe mere treg gitt! Var hos jordmor i går på akupunktur (5. gangen) og stripping. Men har ikke hatt flere kynnere eller noe andre vondter... Men snart må babyen ut, uansett! Lykke til damer.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå