Gå til innhold

Trenger noen råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har akkurat møtt en fyr som jeg liker...plutselig en dag sier han til meg at han pleier å røyke cannabis av og til....:/ (1 gang i mnd ca)

Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre eller si?!

Jeg tenker jo med en gang at jeg er nødt til å kutte kontakten med denne fyren. Har jo en liten datter på snart 7 mnd å tenke på..

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vel aldri gått inn i et forhold med en som røyker cannabis (eller bruker andre *ulovlige* rusmidler). Ville nok sagt det rett ut, er prinsipielt imot cannabis, også fikk han da bestemme om han ville "ofre" rusen for å være sammen med meg. Sier han nei da, veit jeg jo at han ikke er noe uansett.

Skrevet

jeg har ingen toleranse ovenfor slike ting...så det hadde vert klar tale....ville gitt beskjed om at det er noe jeg ikke aksepterer og at jeg da ikke ville sett for meg noen fremtid med han....

Det finnes så mange fisk i havet...Lykke til med et bedre valg.

Skrevet

jeg tenker som så at om det er det "eneste" du har og utsette på han så ville jeg vel kanskje latt det gå jeg.

Er for all del ikke for cannabis og har aldri prøvd noe som helst av narkotiske stoffer, men er det egentelig så mye værre enn å drikke alkohol? om man legger noen regler som feks at det aldri skal gjøres med barn tilstede, ikke kjøre ol så ville nok jeg latt det passere.

Skrevet

Når du sier at det ikke er så mye verre enn alkohol, blir jeg skremt. Nei, har ikke erfaringer personlig, har aldri prøvd cannabis eller andre ULOVLIGE stoffer, men har dessverre flere klassekamerater som har gått dukken. De fleste av dem begynte med litt "uskyldig" hasj, mens vi andre drakk øl.

Jeg ville heller ikke innvolvert meg med en som drakk alkohol kun for å bli rusa. Jeg koser meg med øl, vin eller en liten drink fordi jeg først gg fremst fordi jeg synes det er godt, og noen ganger, ca én gang i året, blir det mer enn kun til maten for meg og sambo også. Man røyker ikke fordi det er godt til maten, man røyker kun for rusens skyld, og da er man ikke moden for å bli verken far eller stefar.

Og sist men ikke minst, jeg ville vel aldri introdusert en mann inn i livet til barna mine som gjorde noe ulovlig, og cannabis er i aller høyeste grad ulovlig..

Skrevet

Men disse klassekameratene du kjenner, var kanskje litt yngre?

Skrevet

Jeg hadde avsluttet forholdet. Men det er pga jeg har nulltoleranse for narkotiske stoffer og hadde ikke stolt på at han faktisk sluttet helt.

Skrevet

Jeg syns ikke du skal høre på hva noen andre har å si i den saken her. Du burde ta deg god tid til å bli kjent med ham og gjøre deg opp en mening selv. Det er du som skal leve med ham i så fall, ingen andre. Det er altså dine tanker og meninger som teller.

Det kan hende du finner ut at du gjør rett i å overse det, og det kan hende du finner ut at det er best at han finner seg en annen. Uansett syns jeg det blir for snevert å dømme noen ut i fra det faktum at de røyker hasj en gang i mnd.

Skrevet

Disse klassekameratene var unge da de begynte å røyke, mange av dem, ja. Men flere som også begynte så smått da de var 18/20. Det tar jo som regel noen år før det sklir ut. Jeg mener at det alltid er en grunn til at man ruser seg, og det er kanskje det man bør ha med i tankene når man innvolverer seg med noen. Hva er denne grunnen, og er vedkommende voksen nok til å ta tak i det. Selv ville jeg som sagt aldri gått inn i et forhold med denne mannen (gutten?), og denne oppfatningen hadde jeg også da jeg ikke hadde barn og var 18,19,20, osv.

18-20 er ungt, ja, selv er jeg i 30-åra, men har inntrykk av at mange her inne er veldig unge. Og det kan jo også være tilfelle med hi her.

Skrevet

I made up my mind!:) etter en natt med tanker som surret rundt så har jeg bestemt meg for å sikte høyere!:) fortjener bedre enn som så..og er ikke interessert å dra mitt barn inn i noe sånt selvom han sa at han aldri ville finne på å gjøre dette foran meg eller mitt barn..og heller ikke være ruset når han var med oss..

Å jeg spurte han også om han var villig til å gi det opp hvis det ble alvorlig mellom oss(samboere++) men da sa han "nei, dette var en ting han hadde funnet ut at han likte!" å det var det svaret jeg trengte for å gjøre opp min mening..

Hilsen HI

Skrevet

Bra beslutning! Man må sikte høyt : D

Skrevet

Jeg traff en mann som fortalte meg med en gang at han hadde drevet litt med amfetamin. Jeg lot han vite at jeg var i mot alt av narkotiske stoffer. (Til og med hasj er ulovlig, vet du.)

Han sa at han forsto meg og kutta ut alt og alle som hadde noe å gjøre med det han hadde drevet med før.

Jeg tror det lønner seg å si hva du mener med en gang dere møtes/ du får høre det. Gir han ikke opp narkotikaen er han ikke noe å satse på likevel.

Vi har vært sammen i litt over et år nå. Kunne ikke finne bedre stefar til barnet mitt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...