Gå til innhold

spm ang barn og stebarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer å tattovere navnene til barna våre på rygg eller arm. men her kommer dilemmaet... bf har et barn fra før, som bor hos oss...

bør jeg også ta henne med i denne? jeg elsker dette barnet like høyt som våre felles barn, er vanskelig å ikke gjøre det da dette barnet alltid har vært en del av vårt forhold, fra det var baby...

noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du svarer deg selv når du skriver: "vurderer å tattovere navnene til barna våre" - ergo du tar med ALLE barna

Skrevet

Stebarn er ikke det samme som egne barn...Han har vel alt en mamma? Du er jo ikke mammaen selv om han bor hos dere...

Skrevet

Det hadde jeg ikke klart. Jeg hadde kun tattovert inn dette navnet dersom dette barnet ikke var hos sin mor. At han var min "sønn" så ja.

Skrevet

"barna våre".... Hva hadde du tenkt hvis kona til eksen din kalte ditt barn for sin?

Skrevet

vi har flere felles barn.. har et langt forhold bak oss...

je VET at jeg ikke er moren til dette barnet, men når moren er fraværende og det er jeg og bf som ER der for barna, som oppdrar de, som trøster og som stiller opp for de....

HI

Skrevet

Kom til å tenke på stemoren til Mette-Marits sønn har tatuert inn sitt barns navn pluss marius på armen sin. Hun har også oppkalt teppebutikken etter dem.

Jeg hadde glatt gjort det, men snakk med BF og barnet om det først.

Jeg mener at vi er alle i samme familie, blodsband eller ei:)

Hilsen ei med bonuspappa og bonusbesta og bonusonkler og tanter :)

Skrevet

jeg vet ikke helt hva jeg mener om dette...

men er jo et int. spm..

tror nok du er oppriktig glad i dette barnet siden du i det hele tatt vurderer å merke deg med navnet hans/hennes....

Skrevet

Jeg ville vel ikke gjort det, ville ikke tatovert navnet til noen av ungene for ikke å holde noe utenfor.

Om barnet bor fast hos dere og ikke har kontakt med bio mor blir det annerledes.

Skrevet

mor fødte barnet... men har aldrig tatt del i oppveksten...

er fraværende fortsatt... :/

HI

Skrevet

Jeg hadde ikke tattovert navnet til mitt "stebarn" i hvertfall!

Skrevet

Jeg tenker alle eller ingen. Eller hva med å bare tatovere inn forbokstaven(e) i alle navnene? Hvis de samlet kan skape et ord - tatover inn det ordet f.eks - dere vet jo selv hva det står for ;-)

F.eks:

Thea - TH

Erik - ER

Andrine - A

THERA ==> HEART

Lykke til :-)

Skrevet

det var faktisk et kjempe godt forslag "mors-lykke" :D

takk for tipset =) skal sette meg ned nå jeg og se o jeg finner ord ;)

HI

Skrevet

hva med stjerner e.l med fødsels datoene i?

HI

Skrevet

Tror ikke jeg har kommet til å tatovert mitt bonusbarns navn selv om jeg er veldig glad i han. Det tror jeg også både pappan og barnet hadde hatt forståelse for.

Men ideen om å skrive noe som minner om barna er jo kjempefint.

Jeg har to sommerfugler for hver av søsknene mine, ser man nøye på dem ser man forbokstaven til hver av dem i vingene. Synes den er kjempefin.

Vurderer å ta en med navnet på min førstefødte når h*n kommer i september, men jeg tror ikke jeg har tatovert min samboers gutts navn.

Selvfølgelig kan situasjonen være HELT annerledes, og det stiller jo også saken i et helt annet lys.

Lykke til med letingen etter noe som passer perfekt for deg ! :-)

Skrevet

Det går også an :-) Eller hvert av deres stjernetegn med forbokstaven under, eller datoen eller noe? Mange muligheter ;-)

Skrevet

Så bra at du likte forslaget!! :-) Håper du/dere finner ut av det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...