Gå til innhold

Englebarn rundt halsen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig kjøpt meg englebarn smykke.

Har mine 4 barn på en snor..

Men så er det sånn at jeg er stemor til en gutt.

Han bor hos oss, men har alltid hatt til og fra kontakt med sin mor.

Meg og han sin far har vært sammen i 10 år.

Er det naturlig å hatt han på smykke?

Jeg synes egentlig ikke det, men ble veldig itvil..

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Selvsagt. Alt annet er jo motbydelig brutalt mot en unge.

Skrevet

Så klart må du ha med gutten!

Skrevet

Viss det er sånn at han bur hjå dekan, så synst eg det er litt hjerterått at han ikkje er med på smykket.

Tenk kva han tenker/føler når ha nser det smykket da? Å ikkje bli rekna med i familien må være fælt.

Skrevet

Ja det er det. Han bor jo hos dere! Er han ikke en del av familien?? Ta han med!

Skrevet

Nja, han er jo ikke ditt barn....

Skrevet

Takk for svar:)

Stiller det seg anderledes at han er 18år?

Skrevet

Voksne barn kan også bli såret over å bli "glemt".

Hilsen ei som ikke er noe særlig likt av sin stemor.

Skrevet

nei syns ikke alderen spiller noen rolle, og spes ikke når dere har hatt hovedomsorgen i 10 år??? Da bør han automatisk regnes som en like stor del av familien som dere andre. At du ikke ser på han som barnet ditt, og at du elsker barna dine mer og på en annen måte, er noe annet. Men du er glad i han og du har vært en av hans nærmeste omsorgspersoner i mange år. Få han med på smykket :)

Skrevet

Ja, han må selvfølgelig også få være med

Skrevet

Jeg mener at dere er jo i samme familie, blodsband eller ei. Når du ble sammen med BF "kjøpte" du en pakke.

Personlig synes jeg ikke noen skal engasjere seg i en ny partner som ikke kjøper "hele" pakka. Det hadde aldri min mor gjort og glad er jeg for det. Jeg har i dag en stor bonusfamilie som er som min egen.

Skrevet

Hi her..

Selvfølgelig er han en del av familien. Han er inkludert i alle turer og annet vi gjør.

Vi følger han opp på samme måte som vi gjør med småsøskene.

Men dilemma mitt er at jeg har aldri ville tatt over morsrollen for hans mor. Hun er mamman hans uansett.

Jeg hadde eksplodert om min eks sin nye kone ville "overtatt" mamma rollen!

Selfølgelig er det bare ett smykke det er snakk om, men jeg vil ikke såre han.

Skrevet

Jeg ville gjort det allikevel. Du tar jo ikke over morsrollen for ham ved å gjøre det. Du viser kun at du er glad i ham. Skal du ta av ett og ett smykke etterhvert som dine egne barn fyller atten?

For ellers er det jo ikke et argument for å utelate ham.

Selv om han ikke sier noe svir det nok når han ser de andre fire barna på smykket.

Fortell ham at du henger det på fordi du er glad i ham, ikke fordi du vil være moren hans.

Skrevet

Herregudherregudherregud. Selv om hun er sammen med pappan så er ikke dette et barn hun har bært fram, heller ikke et barn hun har fulgt hele livet. Hun ble kjent med ham da han var 8 år, altså blir det en annen situasjon enn om det hadde vært hennes barn.

"Han er en del av pakka" Er du helt blåst?

Barnet har en egen mor, det er ikke stemor sin oppgave å skal gi dette barnet alt hennes egne barn har/får av oppmerksomhet, penger, ting, og plass rundt halsen. Det har han en egen mor til!

Jeg har selv en stemor, og hadde syns det var rart og merkelig om hun skulle ha hatt meg som en del av det. Det har jeg en egen mor til.

Selv om man ikke har foreldre som bor sammen, så betyr ikke det at med en gang en av foreldrene finner en å dele livet sitt med, så skal man behandles som den personens barn.

Dette er noe du ser selv HI, føles det ikke naturlig for deg, så er det heller ikke det.

Skrevet

LOL LOL LOL, anonym 19:14. Du virker en smule blåst selv.

Selvom ikke du, HI, har bært han frem, er jeg sikker på at han vil sette pris på at du viser at du ser på han som en av dine egne barn. Jeg tror det ville varmet fullstendig. Men hvis du lurer, han er jo 18 år, så hvorfor kan du ikke bare spørre han om hva HAN synes da om du skal sette på et kjede til eller ikke?

Du kan jo bare si du lurer på om du skal sette på et englebarn til, fordi du ser på han som en av dine barn, og spørre hva han synes om det.

Skrevet

Hahahaha, anonym 19:14 du er helt på bærtur. Jeg er glad du ikke er min stemor. Huff stakkars unge. Du er vel av de som lar dine foreldre behandle stebarnebarna annerledes også?

Nei, barn er barn. Unger under samme tak skal ikke føle seg utenfor i familien, det er ekkelt!

Skrevet

Hjå dekan? Hvordan ble dekaner blandet inn i dette???

Skrevet

Så stebarn skal altså få like mye som fellesbarn?

Hvis vi gir et kamera til et fellesbarn, så skal stebarnet også få et fra kun oss?

Jeg mener at når barnet har to foreldre (en mamma og en pappa, ikke stemor/-far vås) så skal denne mammaen og pappaen sammen gi tilsvarende til barnet. At DE TO gir et kamera f.eks. Hvis ikke blir disse barna bortskjemte som fy.

Kamera hos pappa og stemor og x-box hos mamma og stefar, mens barna som har foreldre som bor ilag får halvparten..? Ser ikke dere forskjellsbehandlinga eller?

Hvorfor skal barn med foreldre som ikke bor ilag settes på pidestall?

Jeg har selv en halvsøster som bor med faren min, og skjønner fullt ut hvorfor hun får dyrere ting hos dem enn det vi andre barna gjør.

Det er tross alt bare én av dem som er forelderen min.

Og selvfølgelig synes jeg det er greit at "stebarnebarn" (hvor i helvete kom det ordet fra? Er ikke noe som HETER det engang, for det fins ikke!) blir forskjellsbehandlet. Ikke nok med at disse barna skal ha fire foreldre, men nå skal de plutselig ha ÅTTE besteforeldre?

"Åh, stakkars barna som blir forskjellsbehandlet"

Hva med å heller lære disse barna at de har en annen familiesituasjon enn hvis mamma og pappa hadde bodd ilag? Og at de ikke autoatisk får dobbel familie bare fordi at foreldrene finner en annen livspartner?

Man skal behandle stebarna med respekt, kjærlighet og omsorg. Såklart! Det er barn man bryr seg veldig mye om, er jo tross alt barnet til den man elsker!

Det betyr ikke at man autmatisk har "kjøpt en pakke" og må innfinne seg med at man har en ekstra sønn/datter. Man har en stesønn/stedatter. Det er noe annet.

Skrevet

HI her..

Synes innlegget tar litt av.

Selvfølgelig er han en del av familien. Han får ikke noe mindre enn de andre barna, tvert imot.

De får likt når det gjelder penger, utstyr mm.

Han får dobbelt opp hos sin mor. Men sånn er det, ingen har problemer med det. Men barna mine, de ligger mitt hjerte nærmest. Har langt ifra samme følelsene for han som mine egne. Ja kanskje jeg er kald,men sånn føler jeg det. Unaturlig for meg å bære han på smykket mitt.

Jeg har 4 barn og min mann har en fra før!!

Skrevet

At du har ulike følelser for barna, kan ingen gjøre noe med. Men at du så tydelig synes dte er helt greit å flagge det offentlig - og ikke minst ovenfor stebarnet - på den måten, synes jeg er ganske forkastelig!

Du likte tydeligvis ikke svarene du fikk her inne - så hvorfor spørre hvis du allerede har bestemt deg??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...