Gå til innhold

Dere som er langtidssykmeldte eller uføre

Anbefalte innlegg

Skrevet

som ikke har barn hjemme: Hva gjør dere? Hva bruker dere dagene til?

Jeg har vært sykmeldt i snart et år, og går nok over på arbeidsavklaringspenger frem til jeg forhåpentligvis begynner å studere til høsten.

Frem til nå i vinter hadde jeg gutten min hjemme, men han går nå i barnehage, og jeg merker at jeg trenger noe nyttig å gjøre. Det blir litt for mye internett og vandring rundt i byen uten mål og mening..

Gjør selvsagt husarbeid og lager mat og slikt, henter og leverer ungen. tenkte å begynne å trene et par-tre dager i uka.

Jeg har ikke tenkt på gå inn på hvorfor det er som det er, og spydige kommentarer fra folk som ikke kjenner meg preller av :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen... Men, når jeg kom til det punktet at jeg begynte å kjede meg og trengte noe å fylle dagene med... Da var det på tide å tenke pittelitt jobb.

Skrevet

jeg er langtidssykemeldt pga kraftig bekkenløsning og kraftige kynnere.. vært sykemeldt siden uke 18, og jeg er no 28 uker.. jeg bruker morgenen på å sove, for jeg får ikke sove om natten lengre.. så blir det husarbeid fram til jeg må hente småen! skulle vært å svømt, men har ikke badebukse :/ hehe.. magen er for stor no ;) hehe.. får ikke trent eller gått på turer :( dritkjipt..

Skrevet

Få deg en kjekk hobby kanskje? Trening er jo flott i den grad man klarer det. Scrapping, lage kort, strikke ol?

Skrevet

er veldig glad i håndarbeid ja. Men jeg har sosial angst, depresjoner og posttraumatisk stressyndrom, så jeg bør egentlig komme meg ut og trene på å være blant folk. Med trening slår jeg både to og tre fluer i en smekk, sånn sett. godt for kroppen, tidsfordriv og må forholde meg til andre mennesker.

Skal i møte med nav om mulighetene for hjelp til litt arbeidstrening, men jeg har en spesiell situasjon og spesielle problemer, så det er ikke så mye av vanlige jobber som er aktuelt helt enda.

Skrevet

Er jo ofte at man har type møter/treff når det gjelder slike ting som scrapping og kortlaging har jeg skjønt. Svigerinnen min lager mye kort og går på flere treff i mnd. Litt usikker på hvordan man kommer i gang med det, men tror de har endel info på diverse hobbybutikker hvor de selger kort/scrappingting. Har sett at på Papirgleder her jeg bor, er det en dag her og der hvor de har treff i butikken for eksempel.

Kakebaking/pynting er jo også en kjekk hobby, også med treff som ofte arrangeres gjennom nettsteder som bakekake.no

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...