Gå til innhold

Må man virkelig betale legetimen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var før påsken hos legen for å få henvisning til å ta abort. I dag fikk jeg regning for timen. Trodde alt med svangerskap var gratis, selv om man skal ta abort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

henvisninger koster alltid uansett...

Skrevet

Gratisprinsippet er vel for å sørge for at kvinner som er gravide skal få best mulig oppfølging for at barnet i magen skal ha det bra uavhengig av mors økonomi, og det hensynet er jo ikke akkurat nødvendig i forhold til de som tar abort...

Skrevet

Den burde være gratis ja, du er faktisk gravid selv om du skal ta abort!

Skrevet

Det er ikke et prinsipp, alle gravide skal få gratis behandling...abort eller ei!!!

For noen tullete folk her inne. Har selv tatt abort for en del år siden, betalte ingenting...både GU og lege sa: Nei, du er jo gravid.

Skrevet

De har nok gjort en feil. Det skal være gratis. Jeg har også fått ettersendt regning for legetime under graviditet, da sendte jeg en e-post og spurte om dette var riktig og fikk til svar at de hadde gjort en feil og at jeg skulle se bort fra fakturaen. Er nok det samme som har skjedd med deg:)

Skrevet

Legetimen er ikke gratis når man skal ta en abort.

Du er jo ikke inne hos legen pga kontroll, du er der for å få en henvisning til gu og sykehus.

Skrevet

Alt ifht å ta abort er faktisk gratis ja.

Skrevet

Nei, det er ikke gratis, svangerskapskontrollene er gratis.

Skrevet

Jeg betalte for legetimen når jeg skulle ta abort.

Selve inngrepet betalte jeg ikke noe for, men undersøkelsen seks uker etter betalte jeg også for.

Skrevet

Hvis du er inne hos legen og de finner ut at du er gravid så er det gratis jo - samme gjelder GU. Du er ikke mindre gravid selv om du skal ta abort. Ikke bare sv skapskontroll som er gratis når du er gravid.

Snakk med dem så skal du se at du ikke skal betale.

Dere som har betalt burde faktisk ha protestert. Min lege har aldri tatt seg betalt når jeg har vært gravid, abort eller ei.

Skrevet

Jeg tok abort for litt over en mnd siden. Og da jeg kom til luka(for jeg trodde jeg skulle betale) så fikk jeg beskjed om at det skulle jeg ikke.

Måtte på legevakta en uke etter aborten(ebryoet satt fast i livmorhalsen) og dagen etter var jeg inne på sykehuset for å plukke det ut, og legen der spurte om jeg betalte, nei sa jeg, men jeg fikk det på regning. Da ringte han ned for å be de om å slette den, for det var svangerskaprelatert! så NEI, du skal ikke betale

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...