Gå til innhold

Alle de tykke jeg kjenner er....

Anbefalte innlegg

Skrevet

avhengi av pepsi max eller annen type "sukkerfri" brus....

Er dette tilfeldig eller?? Hvordna er det med dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er tykk.

og absolutt avhengig av pepsi-max.

Skrevet

Nei jeg tror det er vanlig..jeg er selv tynn men er avhengig av Pepsi Max...

Skrevet

Normalvektig og delvis avhengig.

Skrevet

Kjenner du så mange tykke du da?

Jeg er ganske overvektig, men drikker ALDRI pepsi max eller annen brus for den sakens skyld.

Skrevet

Jeg har bmi på 30 og drikker ikke brus. Har aldri likt brus. Drikker heller ikke saft, hverken lett eller vanlig.

Spiser ikke godteri eller kaker i hverdagen heller. Spiser sunt og variert til lunsj, middag og kvelds.

Men, jeg beveger meg for lite. Spiser nesten ingenting uten om de tre måltidene jeg nevner ovenfor, og når jeg spiser spiser jeg aaalt for mye. Drikker også en til to latte med h-melk om dagen.

Men nei, ikke alle overvektige tyller i seg brus eller søtsaker hver dag.

Skrevet

"Kjenner du så mange som er tykke du da??"

halloooo!! Om jeg skriver "alle" så kan vel det gjerne være 3 som 20 da!!!

Skrevet

jeg er veldig tynn, og helt avhengig av pepsi max!

Derimot, sukkerfri brus har tilsetningsstoffer som øker behovet for søtt, som der igjen kan føre til økt inntak av godteri og andre ting som kan forårsake fedme.

Så det er ikke den sukkerfrie brusen i seg selv, det er hva du spiser når du kjenner søtbehovet kommer. Spiser du nøtter feks er det myye bedre enn sjokolade.

Skrevet

Temmelig feit og drikker aldri pepsi max - (eller annen brus) - men er veldig glad i sjokolade;)

Skrevet

Man kan ikke lage noen pålitelig statistikk på bakgrunn av egen vennekrets, men det har blitt hevda at kunstige søtningsmidler gjør at en spiser mer.

Skrevet

Har du lyst å være overvektig siden du tar h-melk oppi kaffen? Det er veldig misforstått at en MÅ ha h-melk, bruker selv kun skummet melk, funker som bare fy.

At du spiser sjeldent og mye er og en grunn til overvekt. Da er en vanligvis så utsultet at en hiver innpå med mye mer mat enn det man trenger.

Du hadde nok merket stor forskjell bare ved å bytte ut melka med skummet melk og spise lite men ofte. Da kunne du til og med spise litt godteri uten at det gjør noe.

Skrevet

her i huset var vi begge overvektige og konsumerte mengder av pepsi max hver dag. Så kuttet vi ut alt det sukkerfrie og gikk bra ned i vekt. For oss handlet det om at vi måtte lære oss å begrense oss. Så nå deler vi heller en flase vaanlig pepsi i helga, og drikker vann og juice i hverdagene. Plutselig kom lørdaagsgleden tilbake, og de gamle buksene passet igjen. Er nok ikke Pepsi Max`en som har gjort utslaget, heller det å måtte begrense inntaket av diversa mat og drikkevarer...

Skrevet

Det er ikke misforstått at man MÅ ha helmelk om man er kresen på kaffe. Jeg er barista med kere kaffekurs fra solberg og hansen, jobber i kaffebar i norges størte kaffebarkjede, og jeg unner meg latten og cortadoen min med helmelk, ja.

Vet ellers godt at jeg spiser for sjelden og for mye, det var dte jeg ville frem til :-) Altså at det ikke nødvendigvis er HVA man spiser/drikker, men hvor ofte og hvor mye.

Og til spørsmålet: nei, jeg vil ikke være overvektig. Men jeg ofrer gladelig godteri og brus som jeg ikke er noe lad i for å få helmelk i kaffen min ;-) Så har jeg begynt å trene og jobber med å spise oftere og mindre istedet.

Skrevet

Jeg er 16 kg lettere og er fortsatt avhengig av PM :-o

Skrevet

Det er jo ikke rart i det hele tatt. Som overvektig sparer man vel kalorier der man kan. Det samme som med vanlig slanke det. Hvor effektivt det er vet jeg ikke.

Skrevet

jeg er feit og liker ikke pepsi max

Skrevet

tror det er noe i det HI skriver.....

Skrevet

Alle overvektige jeg kjenner er også avhengige av pepsi max..

Jeg var det selv også, og jeg er langt fra tynn.l..

Men nå har jeg latt vær å drikke brus i fem mnd og det går kjempefint!!

Men vekta er den samme, da.. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...