Bumblebeee Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Det kan ikke være mulig…to ganger nå har jeg skrevet milelange innlegg og mistet dem begge. En liten smule irriterende ja. Så nå bruker jeg Word-dokument og får heller klippe og lime. Dere må ikke tro jeg innbiller meg at alle synes det er interessant å lese min historie, men det var jo koselig at jeg kunne sørge for litt underholdning for noen av dere i går da. Spesielt du som er sengeliggende, stakkars..hvordan er det med deg? Klem til deg, du er tapper! Så her kommer episode 2, de får lese de som orker og lyster: Som sagt i går fikk jeg bare 2 tabletter (skulle hatt 4) fordi riene kom for tett. Jeg fikk virkelig håp, for riene var vonde. Skuffelsen var derfor stor da jeg plutselig merket at jeg kunne sitte stille og puste normalt gjennom takene….riene dabbet altså av, men de var fortsatt for tette til at de ville gi meg flere tabletter. En slik modningskur kan være ganske tøff for både livmor, mor og baby. Min søte jordmor Ramona fortalte meg at de ville la meg slappe av og sove om natta, og begynne på ny runde om morgenen. ”Skal ikke, SKAL IKKE GRÅTE” messet jeg inni meg, og tre hundredels sekunder senere satt jeg og hulkegråt. Jeg vet ikke om jeg nevnte det i den forrige tråden, men jeg ble satt i gang sist også, på Ullevål i 2008. Den gangen responderte jeg veldig godt, fikk en runde gél og det hele var i gang. Da lå jeg på obs-posten, på tomanns rom og riene startet på natta. Maserier fikk jeg beskjed om. Ok, sa jeg, jeg var førstegangsfødende, og dette var deres felt. Jeg ble liggende i mørket og var så stille jeg kunne for ikke å forstyrre nabojenta. Hadde meg 4 runder i dusjen, hang over en prekestol i korridoren, men ingen av jordmødrene skjønte at jeg faktisk var i gang. Jeg fikk en Pinex forte og en sovepille og beskjed om å sove mellom riene…sove??? Hallo? Uansett, å være overlatt til seg selv, i mørket, uten TV, smertelindring, noen å prate med, og kanskje ikke minst uten MANNEN MIN til fulle 10 cm anbefales ikke, og jeg var klar på at det ikke skulle skje denne gangen hvis det skulle ende med igangsettelse igjen. Kan jo også nevne at det endte med vakumforløsning, en blå og slapp baby som nesten ikke pustet, og hun lå et døgn på nyfødtintensiven. Så det var en litt ekkel opplevelse. Uansett, nå så jeg for meg hele dette scenarioet gjenta seg og klarte ikke la være å gråte. Jordmor var så god og søt, hun sa de kunne la mannen min være her hvis jeg ønsket, selv om det ikke er vanlig praksis på obs-posten. Eller jeg kunne få ny tablett og se om det førte noe sted, selv om de sterkt frarådet det, det ville trolig bare slite ut både livmor og baby. Jeg fikk hulket frem at jeg ikke trengte mannen min her så lenge det ikke skjedde noe, da var det bedre at han var hjemme og fikk sove. De lovet meg gull og grønne skoger, en Pinex major (tilsvarer 2 paralgin forte) og en Nozinan til å sove på. Og nattevakten skulle sjekke meg så ofte jeg ønsket. Jeg har en stort enerom med bad, tv, pc, bok, snacks og musikk, så dette er 150 ganger bedre enn Ullevål. Sa ja takk til litt dop og fikk en god klem av jordmor før hun gikk av vakt. Ok, for å korte litt ned: nattevakten kom inn og pratet litt (dvs hun pratet, jeg gråt) og jeg bedyret at jeg hadde det greit nå, men at jeg bare ikke klarte å stoppe tårene. Det er jammen ikke lett å slutte å gråte når noen viser omsorg og trøst Hun lyttet på babyen, sjekket åpningen og fikk meg til å love å ringe på hvis jeg lurte på noe eller trengte å bli sjekket. Fikk noen harde tak etter at hun hadde tøyet åpningen, den var bare 1-2 cm, men riene roet seg og tablettene begynte å virke. Sovnet vel rundt 02.30 og sov til 06. Så lenge har jeg ikke sovet i strekk på ukesvis…deilig. Avga en urinprøve, målte BT og så skulle hun lytte på babyen. Og fant ikke hjertelyden…jordmor var rolig og sa at det var litt dårlige batterier på doppelen, men jeg kjente hvordan et mørkt teppe sakte ség innover meg. Skulle jeg miste gullet mitt nå? Men hun fant hjertelyden og like etterpå sparket den lille. Fortsatt litt dopet på den tabletten jeg fikk sovnet jeg igjen og sto opp til frokost kl 08. Fikk dagens første modningstablett kl 09.05, så nå er det nok en dag med venting. En positiv ting midt i nattens skuffelse er at jeg nå virkelig har begynt å lengte etter babyen. Jeg har slitt med at jeg ikke har skjønt at vi skal ha en baby til (skjønner det vel ikke helt enda heller, men det gjør man kanskje aldri?) Har vært redd for å få litt ”sjokk” når han kommer…men nå fikk jeg kjenne på lengselen og ikke minst redselen da hun ikke fant hjertelyden, så nå er hjertet mitt fylt av ømhet og lengsel etter den lille gutten min. Jeg får tårer i øynene bare av å tenke på å holde ham i armene mine. Vakre gutten min. Ja, da får vi håpe dette er dagen da. 08.04.10 er jo en fin dato å ha bursdag på. Hint hint baby! Da skal jeg ta meg en god dusj og freshe opp mitt hovne, forgråtte ansikt. Å sovne gråtende er ikke akkurat positivt for utseende *ler*
Mane Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Sender deg en god klem, og ønsker deg masse masse lykke til idag
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 Huff, så vondt du har hatt det i natt vennen! Det er ikke noe greit med all den frustrasjonen og engstelsen du har opplevd..... Men NÅ er du i alle fall klar til å møte lillegutt:)) Sender deg all verdens gode tanker og og lykkeønskninger og gleder meg til neste oppdatering fra deg:) Selv skal jeg nå blåse avgårde til ordinær UL og jeg GRUER meg!!!!! Stoooooooor klem
Lala12 Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Håper dette blir en fin dag for deg/dere! Lykke til!
Lunda med lillegutt Skrevet 8. april 2010 #7 Skrevet 8. april 2010 Uff så slitsomt! Håper du får en mer "produktiv" dag i dag, som ender med en baby i armene!
KaWi Skrevet 8. april 2010 #8 Skrevet 8. april 2010 Ønsker deg masse lykke til, og satser på at dette er Dagen med stoooor D. Gleder meg til å lese fødselshistorien din!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 8. april 2010 #10 Skrevet 8. april 2010 Huffamei, sitter å gråter som et barn av innlegget ditt. har sååå fryktelig vondt av deg. Vet ikke hva d vil si å vente så lenge på at ting skal komme igang da jeg brukte 2,5 t med nr 1 og 4 t fra det starta m nr 2, Bir spennende å se hvordan deg går med barn nr 3 så mange år etterpå. Håper virkelig du er i full gang med fødsel nå. Stoooor trøsteklem.
Nickey Mouse Skrevet 8. april 2010 #11 Skrevet 8. april 2010 Håper du er ordentlig i gang nå! Ihvertfall at du har det trygt og godt! Lykke til, det er baby i armene dine snart nå
2010 Mammaen Skrevet 8. april 2010 #12 Skrevet 8. april 2010 Lykke til videre! Synes det høres ut som du takler det superbra, til tross for at det må være tøft! Hang in there :-) Snart har du gullet ditt i armene dine! Jada, vi synes det faktisk er spennende vi ;-)
semalilla Skrevet 8. april 2010 #13 Skrevet 8. april 2010 Du er kjempeflink og tøff!! Og gråting er bra, da er du i kontakt med deg selv. LYKKE TIL!!! Snart har du gutten din i armene!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 8. april 2010 #14 Skrevet 8. april 2010 Lykke til Bumblebie!! Jeg ble satt i gang med nurket vårt..modningspiller er ikke gøy..så jeg føler med deg..
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 8. april 2010 #15 Skrevet 8. april 2010 Kjære Bumblebie =) Sengeliggeren her;) Jeg hadde faktisk ikke tenkt å slite meg ut til stua i dag, men klarte ikke la være for jeg var SÅ spent på hvordan du hadde hatt det i natt. Ble så lykkelig når jeg såg du hadde skrevet et langt innlegg som jeg kunne kose meg med teen min til. Men da jeg leste brast jeg bare i gråt. Stakkars deg. Jeg har hjertet i halsen. Det er ikke noe lett å være alene når alt virker så håpløst nei. Åh, hvor jeg håper du har mannen din der nå! Og at du endelig er i gang, så du snart får møte gutten din =) Jeg tenker mye på deg her jeg ligger på sofaen min. Det hjelper nåk ikke deg så mye akkurat nå... Ønsker deg en rolig, og trygg dødsel. Stooor trøste og lykke til videre klem fra meg =)
3&4 Skrevet 8. april 2010 #16 Skrevet 8. april 2010 Lykke til:) Modningspiller (og venting) er ikke noe gøy.. Stor klem til deg:)
Bumblebeee Skrevet 8. april 2010 Forfatter #17 Skrevet 8. april 2010 Ok, fikk ikke noe pille nr 2, riene kom med en gang og det ble 3 gode cm. Nå fikk jeg endelig komme over på føden, mannen er på vei og jeg puster meg gjennom 3 rier på 10 minutter. Hurra og halleluja for lystgass!! Vi får se om det kommer mer oppdateringer, men kan hende jeg har nok med riene og mannen Hehe
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 8. april 2010 #18 Skrevet 8. april 2010 Masse lykke til!!!! Håper jeg følger raskt etter
2010 Mammaen Skrevet 8. april 2010 #19 Skrevet 8. april 2010 Dette høres ut som en fødsel er på gang :-) Da hører vi fra deg når du er ferdig! Stå på siste innspurt :-) Det går nok helt strålende!
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 8. april 2010 #20 Skrevet 8. april 2010 Juhuu =) Håpe håpe at alt går bra med deg og barnet =)
lykkeligmor til to<3 Skrevet 8. april 2010 #21 Skrevet 8. april 2010 Sniker her inne, fødte 3. mars men syns det er litt arti å følge med her også enda:O) Masse masse lykke til bumblebie!!!! Jeg ble satt i gang selv, vet hvor tøft det er å gå og vente sånn... Snart har du lille gullet ditt i armene:O) Min lille Anton er heeeeelt fantastisk, og så absolutt verdt graviditetsplager og hver eneste rie:O) Krysser fingrene for at det går så fort og smertefritt som mulig for deg!!! klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 8. april 2010 #22 Skrevet 8. april 2010 OIII masse lykke til. Lystgassen har vært min beste venn i de forige fødslene mine!
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 8. april 2010 #23 Skrevet 8. april 2010 Lykke, lykke til! Håper at når modningspillene gir skikkelig resultat, at det gir en grei fødsel og at babyen i magen har det bra hele tiden! Håper de er ordentlig snille mot deg på sykehuset og at du får mange gode minner etter denne fødselen, iforhold til forrige! Ønsker deg alt godt! stor klem
Gjest Skrevet 8. april 2010 #24 Skrevet 8. april 2010 Herregud ja...for en natt:( Tårene rant her når jeg leste..Så masse lykke til Bumblebie,håper du har poden i armene nå snart og bare kan kose deg og slappe av! )) Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå