Gå til innhold

Mekling ved samvlisbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har nå blitt alene med ungene og lurte på om det er tvungen mekling for de som har vært samboere?

I så fall hvor mange og hva skjer på disse meklingene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et vennepar av meg måtte gå til mekling.

De gikk to eller tre ganger, hva de pratet om ville de helst ikke snakke så mye om..

Skrevet

Ja, etter barneloven skal alle med barn under 12 år(!) ha mekling ved samlivsbrudd. forhåpentligvis holder det med ett meklingmøte, men etterhvert blir det sivil sak i domstolen, om man står helt fast.

Skrevet

mekler man bare om samvær da?

Skrevet

Ja det er 1 obligatorisk time du må sitte der sammen med barnefar og megler. Da får du meklingsattest som du bruker på NAV når du skal kreve "alt du har krav på som alenemor"

hva du gjør på disse timene.. Forteller hvordan samværet mellom barn og mor og far skal være, hovedsaklig og komme frem med en fornuftig løsning sammen.

(meg og bf lagde et spetakkel uten like for vi ble ikke enige om noen ting og ble kallt inn til time nr. 2 og megler tvang samvær igjennom for oss)

så da er det lurt at du og bf er enige på forhånd om hvordan alt skal være etter brudd.

Skrevet

Takk for svar : )

Vi er vel egentlig så enig som en kan få blitt.

Han får annenhver helg/lang helg og så avtale ettermiddager litt ettersom det passer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...