Gå til innhold

Dere som har barn som begynte tidlig i bhg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var de når de begynte, og hvordan gikk det? Min har fått plass fra 14 juni, og da er han bare 9 mnd...! :s Storesøster begynte ikke før hun var 15 mnd, og jeg kjenner at jeg IKKE føler meg klar for at han skal begynne så tidlig... Har ingen jobb å gå tilbake til, permisjonen min går jo ut i slutten av denne mnd, og far har ikke mulighet til å ta permisjon, så jeg må gå hjemme til da uansett...

Han skal bare gå max 3 dager i uka eller veldig korte dager om jeg kan jobbe det (24 timer) og det er jo en liten trøst... Vet jo at jeg får komme tilbake og jobbe i sommer der jeg jobbet som vikar før permisjonen, men har ikke fått meg til å søke enda... Æsj, kan ikke noen komme med en super løsning til meg?? Eller gjøre så jeg vinner penger på ett eller annet så jeg kan være hjemme med god samvittighet?? *sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg begynte med 14 dagers tilvenning til minstejenta mi da hun var 7,5 mnd. Fra hun var 8 mnd. har hun gått hver dag fra kvart på syv til fire. Hun er nå 20 mnd. Det har gått utrolig bra og hun kjempetrives - hun vil faktisk ikke være med meg hjem når jeg henter henne.

Så for oss så har det vært en positiv erfaring.

Skrevet

Godt å høre putamadre for må si jeg gruer meg litt her også. Full dag hver dag på oss begge, med en liten som må i barnehage. Men håper som deg at vi opplever at han stortrives :)

Skrevet

Storebror her begynte i barnehage da han var akkurat 10 mnd. Full plass fra første dag. Brukte første uka til korte dager, men etter det har det vært bhg fra kl 7 - kl 16 omtrent hver dag. Han er heldig og har tanter og bestemødre som gjerne låner han en dag innimellom, men han trives godt i barnehagen. Han er nå 2,5 år og jeg kan ikke se at det er annet enn mors samvittighet dette sliter på. Veslesnuppa skal begynne to dager i uka nå som hun er 11 mnd, og full plass fra 01.aug. Håper det går like greit med henne som med broren, men er litt spent siden det blir lengre opphold mellom dagene hun er der (mandag og torsdag) i forhold til broren som var der hver dag, men det går nok greit dette også. Har 2 uker som hun har bhg-plass før jeg skal jobbe igjen så vi kan ta det litt rolig i starten.

Lykke til!! Det går nok helt fint skal du se!

Skrevet

Lurer bare litt...hvorfor har dere ungene i barnehage fra 06:45 til 16??? Når lillemor skal begynne i barnehage blir hun lever kvart på 8 og hentet litt over tre, men jeg jobber 7-15 og mannen min 8-16 . har man en 8t arbdag så burde ungen slippe og være der 1tog 15 ekstra......eller????

Skrevet

Noen har kanskje ikke barnehage i samme kommune de jobber i og må bruke tid på å pendla.

Skrevet

Hva faen har du med det?

Kanskje fordi jeg er alenemor og jobber i en annen kommune enn der vi bor og hvor mine unger går i barnehage. Og jeg vil heller jobbe enn å sitte på rævva og ta i mot stønader.

Kjempefint for deg at du har noen å dele hverdagen med slik at dine unger slipper å være i barnehagen, men bruk hodet og tenk litt over at kanskje ikke alle er så heldige.

Skrevet

Sønnen min begynner i barnehage når han er 9,5 mnd. Har oppstart 1. august, og jeg begynner på jobb den 15. Så blir en myk overgang. Er ikke skeptisk til at han skal begynne der, men er spent på om han vil trives eller ikke. Håper så inderlig det.

Skrevet

Yngste begynte da hun var 9 mnd. Hun gikk da 4 fulle dager i uken og en dag fri. Fra kl.7.30 til 15.30.

Kortere dager de første 4-5 ukene.

Det har gått veldig fint fra dag en og hun trives veldig godt i bhg.

Hun er nå 2 år.

Til deg som lurte.

Ikke alle har bhg 5 min unna jobben.

Jeg f.eks har 50 min reisevei hver vei.

Kjenner flere som har enda lengere reisevei.

Og som en annen sa. Ikke alle et to foreldre til å dele på oppgavene.

Skrevet

Eldstemann var rundt den alderen da han begynte i deltidsplass og det fungerte veldig bra. Han storkoste seg der og hadde veldig godt av å være sammen med andre barn. Det var en liten barnehage og de ansatte tok seg veldig god tid til tilvenningen :)

Skrevet

Puntamadre........jeg var alene med guttene mine i 5 år før jeg fikk meg ny samboer, jeg sa opp en jevlig godt betalt jobb med mye reising når faren deres døde! Så det vet jeg faktisk alt om, men jeg ville heller prioritere barna mine en og sitte med en dyrt hus og en fet bil.....

Jeg synes over 9 t i barnehage er leeeeenge......

Skrevet

Men hva vet du om jeg har dyrt hus og fet bil, og om jeg prioriterer økonomi foran barna?

Jeg har for ikke så lenge siden kommet tilbake etter 10 år i det landet hvor du har tatt nicket ditt fra, og til ingenting - jeg står på bar bakke, og for meg er det viktig at mine 3 små har mat og tak over hodet.

Jeg har høy utdanning, men bryr meg faktisk døyten i om jeg ikke får en høy stilling eller en høy lønn.

Du må ikke gå i den fellen og tro at jeg ikke prioriterer barna mine, men jeg er helt alene, uten et rødt øre i økonomisk støtte fra faren, og jeg har ikke mulighet til hverken å ta 50% eller 80% stilling.

Akkurat nå må mine 3 små være over 9 timer i barnehagen, men jeg ser også at de kjempetrives og har det bra der så jeg har så absolutt ingen dårlig samvittighet.

Dårlig samvittighet hadde jeg den tiden jeg bodde i Spania og jeg så ungene en time på kveldstid, etter jobb og før de la seg. Da var de faktisk over 10 timer i barnehage....

Skrevet

Junior var rett over 7 mnd da han begynte i bhg. Han var der max 5 timer om dagen, og da sov han i 2- 2-5 t hver dag. Han stortrivdes i bhg:) Var aldri noe problem å gå derifra, for han kunne ikke brydd seg mindre..hehe.. Så ingen dårlig samvittighet her i gården:)

Skrevet

Ja, det er vel dessverre bare praktiske årsker til det. Jeg begynner på jobb kl 7 og har ofte vakt til 15.30, jeg rekker da ikke å levere i bhg. Far leverer kl 7, for å rekke på jobb 50 min hjemmefra. Jeg henter så fort som mulig etter jobb.

Og jeg ser at vi er langt fra de eneste som leverer ganske så med en gang bhg åpner kl 07 og henter igjen samtidig med at våre hentes. Her ute i litt mindre sentrale strøk er det ikke akkurat uvanlig å ha litt reisevei da.......

Skrevet

Godt å høre :) Er nok mest mors samvittighet det kommer til å gå utover ja... Kjenner de jo godt på avdelingen der han skal begynne, og vet jo at de er veldig flinke og tar godt vare på barna, er tross alt bare 4,5 mnd siden snuppa gikk på samme avd. :) Begynte jo sånn smått å jobbe når hun var 7-8 mnd, og den eneste forskjellen nå er jo at han er i bhg i stedet for sammen med far/besteforeldre/barnepasser... :)

Men fysj som jeg gruer meg..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...