svirrehodet Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Hva mener du? Og hva er en hønemor? Hører noen bruker det som et positivt begrep, mens andre som et negativt begrep..
Neijasså... Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Det kan være både positivt og negativt. En hønemor er en som passer godt på sine små, men brukes ofte om en som er i overkant påpasselig. Alt med måte. Mamma'n til Nure i Svingen (barne-TV) er vel prototypen på en (overdreven) hønemor.
Mammaen til Isak Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 For meg blir ordet negativt når det dreier seg om en mor som ikke gir barnet sitt mulighet til frihet. Om du forstår Altså om noen hadde kalt meg hønemor fordi jeg overbeskytter barnet mitt, ikke lar noen andre passe han,ikke lar han leke aleine med venner, ikke lar han delta i aktiviteter sammen med andre barn fordi han kan skade seg osv...
svirrehodet Skrevet 8. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2010 ja, jeg skjønner Jeg har den samme oppfatningen som deg mammaen til Isak, så ble litt overrasket da jeg ble kalt hønemor, og de mente det positivt. At jeg passer på barnet mitt, og vurderer alt veldig nøye før jeg tar en beslutning på hans vegne. Sikrere han best mulig overganger, og synes det er like fælt hver gang vi skal ha b.vakt... hadde aldri tenkt på det som et positivt begrep før, så ble litt fornærmet først
NostraStoria Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 Hønemor er litt negativt ladet, forbinder det med en mor som er overbeskyttende for barna sine, så for mye av det gode! Min mor har blitt skikkelig hønemor etter at vi "barna" flyttet ut, litt slitsomt kan du si siden vi er voksne. Men hun mener det godt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå