LilleBjella Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Har fått øynene opp for dette gulvet, og vurderer å legge det på kjøkkenet som nå skal pusses opp, og etter hvert i resten av huset. Noen med erfaringer? Forstår at det ikke blir gult og misfarget på samme måte som vanlige eik, og at det heller blir hvitere/lysere med årene. Men hvordan er det med støv og dritt? Synes det mer eller mindre sammenliknet med andre tresorter? Subsidiert trenger jeg tips til benkeplate som passer til: Hvitt landlig kjøkken, hvitlakkerte eikegulv og hva i alle dager på benken???? (granittplater av typen ekte er ikke aktuelt pga pris).
Mille** Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Vi har lagt det på kjøkkenet og i stua, skikkelig fint gulv. Syns ikke skitten vises bedre, er vel som med vanlig eik sånn sett. Er veldig fornøyd med gulvet her. ) Vi har landlig kjøkken, med mørkebrune benkeplater, er helt nytt, men det var de som bodde her før som pusset opp kjøkkenet før vi kjøpte huset. Hadde ALDRI valgt mørkebrune benkeplater selv, alt støv vises! Vurderer å bytte de ut om noen få år, muligens til grått. Men er ikke sikker.
Sjaman Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Det er utrolig pent og vi hadde det i vårt hus som vi solgte for 1 år siden. Nydelig er det og anbefaler det. Mange venner av oss fikk også lagt det gulvet fordi de synes det var så pent. Skitten vises ikke så mye bedre heller synes jeg da... Sina: har du ellers resten i huset hvitt?
Mammaen til Isak Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 Jeg syns det er bedre med lyse enn mørke gulv i forhold til at alt synes Men her er det jo selvf smak og behag ) Hvitelasserte gulver er fint:) Jeg hadde kanskje valgt gråaktig benkeplater og ikke mørke brune. Eller heltre plate.. Eller laminat som ser ut som stein? Sånn prismessig er ikea ganske ålreit på benkeplater:) Lykke til da!
Mille** Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 Jepp, resten er hvitt. Snart er trappa i samme farge som gulvet også. )
Sjaman Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 hehe Sina da har vi sikkert husene våre nokså like
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå