Gå til innhold

Hav veier babyen din på 4.5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min veide 8 kg idag. Da har han lagt på seg 1 kg akkurat på 6 uker, siden 3 mnd kontrollen. Da lå han helt gjennomsnittlig. Er det mye å legge på seg 1 kg på 6 uker? Hva med deres babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine gutter veide rett over 8 kg da de var 4 måneder. Da de var 4,5 måneder veide jeg de ikke, men jeg vil tro de var rundt 8,2 kg. Vekta varierer, og det er vanlig at vekta flater ut når babyen blir mer aktiv.

Skrevet

ÅTTE KILO??!! Jeses! De veier jo mer enn min på 9 mnd!

Skrevet

Hehe, babyer er forskjellige vet du;) Nå skal det sies at mine var 4 og 4,2 kg ved fødsel, så de la "bare" på seg 4 kg på 4 måneder:D

Skrevet

Fikk du sjokk av det? Sukk...

Skrevet

Jeg synes også det var en voldsom vekt på en 4,5 mnd unge.

Skrevet

Så lenge babyen følger sin kurve er det ingenting unormalt ved å veie 8 kg ved 4 måneders alder. Mine gutter var store da (ikke kjukke), men da jeg sluttet å fullamme de gikk de ikke opp så mye per måned. Da eldstemann var året veide han 11 kg, så han gikk bare opp 3 kg på 8 måneder. Det ser ut til at det blir det samme med andremann.

Skrevet

mi snelle er 6,5 mnd og veier ca syv kilo :) litt over. Rare er at hun ser ikke tynn ut, men hun ser faktisk mer kompakt ut..

Helsesøster ser helst at hun legger litt mer på seg da, men man kan jo ikke tvinge maten i dem :/

Skrevet

Barn er så forskjellige. Jenta mi veide 7 kilo når hun var et år, og ble regnet som undervektig. Nå er hun tre og blant de største av barna på hennes alder i barnehagen. Absolutt ikke tjukk, bare "stor og sterk", så jeg tror ikke vekt på den alderen har allverden å si, så lenge man følger kurven, og legger på seg.

Ps en nabofamilie har en tre månder gammel baby på 9 kilo! Babyer kommer i mange former:)

Skrevet

Hvis man sjekker vekstkurver så er 8 kg kun i 60 percentilen for gutter som er 4.5 mnd. Altså litt over gjennomsnittlig... dessuten ligger min baby i 95 percentilen for lengde så ingen grunn til å bli sjokka. Han er faktisk ganske slank..

Skrevet

Min la på seg 3 kilo på 2 mnd. Var rett i underkant av 8 kilo ved 4 mnd og er nok godt over nå ved 5 mnd

Skrevet

barn er forskjellige... men mine barn var ca 10 kg ved 2 års kontroll.. så jeg synes jo at 8 kg ved 4.5 mnd er mye... men hvem vet.. barn er ulike...

Skrevet

min jente var godt over 8 kg ved 5 mnd og veide 11 kg ved 2 år...

Skrevet

Min yngste er nå 4 mnd han er: 6980 gr og 65 cm lang (gutt).

Min Elste var en skikkelig tjukkas han var 7,5 kg når han var rett over 3 mnd..Nå er han 2 år er lang og tynn. Nesten litt for tynn..

Skrevet

jenta mi på 4,5månder veier vel i underkant av 6200gr(hun var hvertfall 5930 ved 4mnd. kontrollen for to uker siden)

jeg syns at 8kg høres mye ut, men det er fordi min baby er så liten og har blitt det "normale" for meg.. men når fornuften kommer, høres ikke 8kg så mye ut på en gutt:) selv om det er ca 30%mer en min lille:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...